عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران:

با اصلاح ساختار شهرداری تهران مخالفم/ شهرداری تهران با تاسیس هلدینگ گردشگری به بخش خصوصی تعرض می‌کند/ شهرداری نباید قصد ورود اقتصادی به حوزه گردشگری داشته باشد

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۴:۵۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۳۸۴۱
با اصلاح ساختار شهرداری تهران مخالفم/ شهرداری تهران با تاسیس هلدینگ گردشگری به بخش خصوصی تعرض می‌کند/ شهرداری نباید قصد ورود اقتصادی به حوزه گردشگری داشته باشد
حسن خلیل آبادی ضمن مخالفت با لایحه اصلاح ساختار شهرداری به لزوم اجرای برنامه سوم توسعه تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدتی پیش یک فوریت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران در شورای شهر به تصویب رسید. بر اساس این لایحه شهرداری تهران که پیشنهادات خود را به شورا ارائه داده بود پس از بحث در کمیسیون‌های شورای شهر تهران به صحن علنی خواهد آمد. در حال حاضر این لایحه در دستور کار هیات رئیسه شورای شهر قرار دارد و طبق آن بناست برخی معاونت‌های شهرداری تهران در هم ادغام شود.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به خلاءهای موجود در لایحه اصلاح ساختار شهرداری گفت: باتوجه به شرایط موجود در کشور از شیوع ویروس کرونا گرفته تا بحران‌های موجود در شهرداری، نبود درآمد و...  با طرح اصلاح ساختار شهرداری تهران مخالف هستم.

او افزود: چراکه به سیستم شوک وارد می‌شود و خدایی نکرده کارکنان زحمت‌کش شهرداری در این وضعیت دچار استرس می‌شوند بدین ترتیب زمان در حال حاضر مناسبی برای انجام این امور نیست.

او تصریح کرد: به نظرم درست نیست در وضعیت کنونی، کارمندان شاغل در شهرداری را با استرس روبه رو کنیم بنابراین بهتر است این طرح در زمان مناسب و در فرآیندی با درنظر گرفتن نظرات کارکنان شهرداری و ذی‌نفعان ابتدا پخته شود و سپس در شورا به تصویب برسد.

خلیل‌آبادی با اشاره به عدم اهمیت تشکیل سازمان گردشگری در این لایحه گفت: در ماده 72 برنامه سوم، شورای اسلامی شهر تصویب کرده که شهرداری موظف است سازمان گردشگری تشکیل دهد اما متاسفانه در همین لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران، برای گردشگری نه تنها سازمان در نظر گرفته نشده بلکه هلدینگ یا همان شرکت مادر تخصصی پیش بینی شده که با نظر کمیسیون فرهنگی و روح ماده 72 برنامه هم همخوانی ندارد و مغایر است. همچنین با مذاکرات این چند دوره شورا اخیر که می‌خواستند تشکیلاتی برای گردشگری راه‌اندازی کنند، متفاوت است. 

او افزود: همه نظرشان این است که شهرداری باید تسهیل کننده و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های گردشگری باشد نه اینکه با راه‌اندازی هلدینگ و شرکت، به عنوان بخش اقتصادی مقابل بخش خصوصی کارهای گردشگری را انجام دهد که با این اتفاق تعرض به بخش خصوصی می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه ما برای حوزه گردشگری این است که یک سازمان در شهرداری در سطح معاونت شهردار تشکیل شود که با سیاست‌گذاری، تسهیل‌گری و ساماندهی باعث توسعه گردشگری شود که قاعدتا با این اتفاق، سود گردشگری به جیب خودِ شهر می‌رود.

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری نباید قصد ورود اقتصادی به حوزه گردشگری داشته باشد بلکه باید زمینه‌ساز فعالیت‌های گردشگری و حامی بخش خصوصی در شهر باشد.

 به گفته او نگاه درآمدی در اصلاح ساختار شهرداری حاکم است.

خلیل‌آبادی در پایان تصریح کرد: شهرداری با این لایحه باید با بخش خصوصی رقابت کند در صورتی که باید فعالیت‌ها را برون سپاری کند اما با این اصلاح ساختار خلاف آن عمل می‌شود.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز