نماینده مردم مجلس شورای اسلامی:

اگر سمن‌های جوانان نبودند همه مسئولین دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدند

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۲:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۳۸۷۴
اگر سمن‌های جوانان نبودند همه مسئولین دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدند
ابوالفضل ابوترابی گفت: تمام کارهای خیر داخل ایران توسط سمن‌ها پیش می‌رود و در واقع می‌توان گفت تشکل‌های جوان با فعالیت خود، بار سنگینی را از دوش ما دولتی‌ها برداشتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، در خصوص فعالیت‌های سمن‌های جوانان و مجموعه وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام کارهای خیر داخل ایران توسط سمن‌ها پیش می‌رود به شکلی که اگر نبودند همه ما مسئولین دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم.

او افزود: همه سمن‌هایی که به شکل هیاتی، موکب، خیریه، گروه‌های جوانان و... کار می‌کنند به‌صورت داوطلبانه برای مردم کشور فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت بار سنگینی را از دوش ما دولتی‌ها برداشتند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس یازدهم به فعالیت مثبت جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: در روزهایی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود همه دیدیم این جوانان شبانه‌روز معابر را گندزدایی و ضدعفونی کردند، ماسک‌های بهداشتی تولید کردند، در کمک‌های مومنانه بین خانوار نیازمند ارزاق و مواد غذایی توزیع کردند و بسیاری از موارد دیگر که قابل شمارش نیستند اما در یک کلام باید گفت سمن‌ها در کشور گُل کاشتند.

ابوترابی عنوان کرد: طلایی‌ترین فعالیت سمن‌ها در روزهای زلزله کرمانشاه بود که همه آنها از سمن‌های مذهبی گرفته تا ورزشکار و.... پای کار آمدند و تمام آنچه در توان‌شان بود انجام دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به جلوگیری از محدود کردن سمن‌ها اشاره کرد و  گفت:  به نظر من نباید فعالیت سمن‌ها را محدود کرد و فقط آنهایی که در وزارت کشور ثبت شدند را به رسمیت شناخت بلکه تمام گروه‌هایی که تحت عنوان هر اسمی کار دلی انجام می‌دهند و نیت خیر دارند باید تحت حمایت قرار گیرند و همه آنها را به رسمیت شناخت.

او افزود: تمام این سمن‌ها که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند حتی بخش زیست محیطی که تعداد آنها در شهر ما زیاد است به طوری که از جیب خودشان هزینه می‌کنند و تمام وقت خود را می‌گذارند به معنای واقعی کلمه موفق بودند و در کشور فوق العاده عمل کردند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز