مدیر عامل سازمان آتش نشانی:

تنها نردبان‌های بلند به داد ساختمان‌ها نمی‌رسند/ فوت شدگان در کمتر از یک دقیقه جان خود را از دست داده‌اند/صراحتا به مالکین گفته شده از دپو اکسیژن خودداری کنند/ مالکان این کلینیک موضوع را جدی نگرفته‌اند

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۹:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۲۴۶۳۵
تنها نردبان‌های بلند به داد ساختمان‌ها نمی‌رسند/ فوت شدگان در کمتر از یک دقیقه جان خود را از دست داده‌اند/صراحتا به مالکین گفته شده از دپو اکسیژن خودداری کنند/ مالکان این کلینیک موضوع را جدی نگرفته‌اند
مهدی داوری در صحن علنی شورای شهر تهران از نا مطلوب بودن وضعیت ایمنی شهر تهران انتقاد کرد و در خصوص حادثه کلینیک سینا توضیحاتی ارائه داد..

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی داوری ، مدیر عامل سازمان آتش نشانی در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به حادثه کلینیک سینا گفت:شهر تهران از نظر ایمنی وضعیت خوبی ندارد. اقدامات سازمان آتش نشانی در حد ابلاغ نیست بلکه مخاطرات احصا می شود و مالکین را آگاه و راهکار ارائه می کنند.

او افزود: هر چقدر میزان نا ایمنی در یک مکان افزایش پیدا کند میزان اثربخشی کم می شود.

داوری اظهار کرد: تنها نردبان های بلند به داد ساختمان ها نمی رسند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: نزدیک ترین ایستگاه ها به سرعت به این حادثه اعزام شده و بعد ۵ دقیقه با توجه به ترافیک نیروها اعزام می شوند.

داوری با بیان اینکه چهار تیم امداد و نجات و چهار تیم اطفا به محل اعزام شدند، افزود: حضور نیروها همزمان با دومین انفجار صورت گرفت. پس از انفجار، شعله انفجار نه موج آن حدود ۲۰ متر زبانه می‌کشد  و این حجم دود سپس وارد ساختمان می شود.

او ادامه داد: انفجار باعث گسترش سریع آتش شد و ریسک عملیات بالا رفت این در حالی بود که ۳۰ دستگاه سیلندر در مکان وچود داشت و در همان روز ۲۵ سیلندر پر اکسیژن منتقل شد.

داوری بیان کرد: آتش نشانان به سرعت به آتش حمله کردند و به ساختمانی که تنها یک ورودی داشت رفتند در صورتی که مراکز درمانی دو ورودی باید داشته باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی افزود: در انبار حجم زیادی از کالا های مورد نیاز وجود داشت. دود غلیظ مربوط به کالاهای موجود در انبار بود.

داوری ادامه داد: تماس های متعددی با شماره تلفن های ۱۲۵ گرفته شد که مردم در داخل گرفتار شده اند. امکان عملکرد نردبان های هیدرولیکی وجود نداشت. نیروها از ساختمان مجاور به پشت بام رفتند.

او گفت: با توجه به شدت حرارت کالا ها به سختی جا به جا شدند و درب پشت بام پیدا شد.

داوری تصریح کرد: بعد از اطفا مردم از راه پله ها خارج شدند. انفجار تاثیر زیادی بر مردم نمی گذاشت اما حجم زیادی از دود و حرارت وارد طبقات بالا می شد. در بسیاری از افراد تلاش برای فرار ندیدیم که نشان می دهد اتفاق سریع رخ داده و قدرت عکس العمل را گرفته است و اصلی ترین گازها منوکسید، سیانید هیدرژن و دی اکسید کربن است و اگر افراد در معرض این گازها باشند در کمتر از یک دقیقه جان خود را از دست می‌دهند و فرصت را از آتش نشانی گرفته می‌شود.

او در ادامه افزود: صراحتا به مالکین گفته شده از دپو اکسیژن خودداری کنند و اما این کلینیک موضوع را جدی نگرفته بود.اگر توجهی نشود باز هم چنین حوادثی را شاهد هستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه باید تکلیف شهروندان مشخص شود، گفت: پلیس متناسب با تخلف می تواند برخورد کند اما شهرداری چنین وضعیتی ندارد. اوضاع تهران سخت تر خواهد شد. به مردم اطمینان می دهم آتش نشانان در شهری که بیش از حد نرمال حادثه دارد تمام تلاش خود را می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز