هشدار پلیس آگاهی پایتخت؛ مراقب ماموران قلابی باشد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۳:۵۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۴۸۸۶
هشدار پلیس آگاهی پایتخت؛ مراقب ماموران قلابی باشد
شهروندان به صرف ادعای هر فردی که مامور هستند مضطرب نشوند و درباره موضوع کمی تأمل و از عجله در تصمیم گیری و پاسخ مثبت به خواسته مأمور خودداری کنید. وقتی فردی، خود می داند هیچ گونه جرمی مرتکب نشده حفظ آرامش در این لحظه بسیار مهم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه کلاهبرداری و یا سرقت و ... توسط ماموران قلابی شیوه هایی است که چندین سال تکرار شده و هشدارهای زیادی برای اطلاع و آگاهی شهروندن ارائه شده است ولی متاسفانه شاهد شکایت های فراوانی در این خصوص در پلیس آگاهی می باشیم، وی از شهروندان خواست به توصیه های پلیس آگاهی که در ادامه می آید توجه کنند و با رعایت این هشدارها شاهد پیشگیری از جرائم مشابه باشیم.

او در ادامه بیان داشت: شهروندان به صرف ادعای هر فردی که مامور هستند مضطرب نشوند و درباره موضوع کمی تأمل و از عجله در تصمیم گیری و پاسخ مثبت به خواسته مأمور خودداری کنید. وقتی فردی، خود می داند هیچ گونه جرمی مرتکب نشده حفظ آرامش در این لحظه بسیار مهم است.

این مقام ارشد انتظامی خواست: از مأمور پلیس بخواهید تا کارت شناسایی و حکم مأموریت خود را ارائه کند، اگر خواسته مأمور غیر معقول بود، شهروندان از آنان بخواهند به اتفاق هم برای بررسی بهتر و بیشتر به مرکز انتظامی بروند.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: البته در این زمان می توان ضمن درخواست از یکی دو نفر از عابران و شهروندان دیگر ( برای اطمینان ) در کنارشان باشند و با تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اعلام موقعیت بخواهند عوامل گشت پلیس به محل اعزام شوند و تا رسیدن گشت پلیس در آن محل بمانند.

سردار لطفی گفت: زمانی که پلیس به یک فرد مظنون می شود، علاوه بر این که خودرو، خودرو فرم پلیس است و کارت شناسایی واقعی یا حکم مأموریت هم ارائه شده، شهروند ممکن است به دستور پلیس مبنی بر اعزام به مراکز انتظامی یا بازرسی از وی یا خودرو اش جلوگیری به عمل آورد و حتی با ایجاد سر و صدا و جوسازی در مقابل خواسته قانونی پلیس مقاومت کند. در این مورد مقام قضائی برابر گزارش پلیس می تواند این شهروند را به مجازاتی که در قانون پیش بینی شده برساند. وقتی یک نفر جرمی مرتکب نشده نباید نگرانی از مواجهه با پلیس داشته باشد بلکه این بازرسی ها و بازجویی ها در واقع برای امنیت کل جامعه است و معمولأ پس از بررسی موضوع توسط پلیس در محل یا در مراکز انتظامی و رفع سوء ظن در همان ابتدای امر فرد آزاد می شود.

نظر شما