۳۴ تالاب صاحب برنامه مدیریت جامع هستند

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۸:۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۵۷۰۳
۳۴ تالاب صاحب برنامه مدیریت جامع هستند
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از برگزاری نشست مشترک با مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور برای بررسی نقش وزارت کشور در اجرایی شدن برنامه‌های مدیریت جامع زیست بومی تالاب ها و برای تسهیل نمودن راهکارهای آتی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی ارواحی گفت : در حال حاضر 34 تالاب صاحب برنامه مدیریت جامع هستند که از این تعداد 18 برنامه فرایند تصویب را طی نموده و آماده اجرا می باشد، این در حالیست که طرح نیز مطابق با برنامه کاری پنج ساله خود از اجرایی شدن این برنامه‌ها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: برای مدیریت بهتر تالاب ها ضروری است اجرای برنامه‌های مدیریت جامع زیست بومی تالاب‌ها همزمان در چند سطح پیگیری شود.

ارواحی  ادامه داد؛ همکاری وزراتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط در سطح ملی یکی از مهمترین ارکان اجرایی شدن این برنامه ها می باشد. با توجه به این موضوع که برنامه های مدیریت جامع زیست بومی تالاب ها طی یک فرایند بین بخشی تدوین می شوند و تمامی آنها دارای ساختار سازمانی می باشند که ریاست این ساختارها به عهده استانداری‌ها و فرمانداری‌ها می باشد، ضروری است اجرای برنامه‌ها نیز با همکاری های بین بخشی صورت گیرد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به نقش تعیین کننده وزارت کشور در سطح ملی در پیگیری اجرایی شدن برنامه‌های مدیریت  اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد؛  به توافق طرفین بر تشکیل کمیته فنی، که با تشکیل این کمیته گام‌های مهمی در اجرایی شدن برنامه‌ها مدیریت در سطح ملی برداشته خواهد شد.

نظر شما