رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

هنوز وارد موج دوم نشده ایم/ اختصاص یکی از سوله‌های مدیریت بحران به معتادان

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۵:۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۶۰۴۰
هنوز وارد موج دوم نشده ایم/ اختصاص یکی از سوله‌های مدیریت بحران به معتادان
رضا کرمی در رابطه با وضعیت کرونا در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در رابطه با استفاده از سوله‌های مدیریت بحران در ایام تشدید شیوع کرونا گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا عمل  می‌کنیم و هیچ‌گاه امور مربوطه رها نشده و پایگاه‌های ما هنوز در اختیار ستاد کرونا است و در موارد دیگر هم پروتکل‌ها اجرا می‌شود و خللی در آن نیست.

او در خصوص وضعیت استفاده از سوله‌های بحران برای بیماران اظهار کرد: سوله‌ها آماده است اما یکی از آن‌ها را برای برخی معتادان در نظر گرفته شده و کار جالبی نبود اما در اختیار قرار دادیم.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سایر سوله‌ها در اختیار قرار بگیرد یا خیر؟ افزود: هنوز درخواستی برای در اختیار قرار دادن تعداد بیشتر سوله داده نشده است.

او در رابطه با وضعیت کرونا در تهران عنوان کرد: وضعیت خارج از اخباری که اعلام می‌شود نیست، آمار رو به افزایش است و میزان مرگ و میر هم متاسفانه بالا رفته است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: چیزی که عنوان می‌شود این است که افزایش ابتلایان ادامه موج اول است و احتمالا موج دوم در پائیز خواهیم داشت و هنوز به موج دوم نرسیده‌ایم.

او در رابطه با نبود کیت‌های تشخیصی کرونا تاکید کرد: اعلام شد وسایل لازم را نداریم اما افرادی که در ستاد کرونا هستند اعلام کردند این وسایل در حال حاضر تولید می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: ظاهرا مشکلی از لحاظ کیت و ماسک وجود ندارد و بحثی که مطرح کردم این بود که قبلا وزارت بهداشت عنوان کرده طرح غربالگری معجزه کرده است که باعث کاهش مرگ و میر و تعداد مبتلایان شده اما سوالم این است که چرا غربالگری ادامه پیدا نمی‌کند.

کرمی ادامه داد: برای کشورهای موفق هم این اتفاق افتاده و غربالگری بیشترین نقش را دارد تا بیمار را پیدا کرده و تحت نظر داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از مجموعه‌های نمایشگاهی استفاده شود؟ افزود: خیلی نیازی به آن نداریم چراکه ارتش و سپاه و... بیمارستان‌هایشان را در اختیار قرار دادند و تاکنون نیازی به آن نشده است.

نظر شما