مدیرعامل شرکت مترو در تشریح برنامه‌هاى سال جارى مطرح کرد؛

بهره‌بردارى از ۱۲ ایستگاه و ۳ پست برق/ ورود ۲ رام قطار به ناوگان مترو

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۲۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۶۲۸۱
بهره‌بردارى از ۱۲ ایستگاه و ۳ پست برق/ ورود ۲ رام قطار به ناوگان مترو
مدیرعامل شرکت متروى تهران با اشاره به ورود 2 رام قطار به شبکه متروى تهران در سال جارى عنوان کرد: همچنین بهره‌بردارى از 3 پست برق جدید و ۱۲ ایستگاه مترو در برنامه سال جارى قرار دارد که در صورت تامین منابع مالى در نظر گرفته شده براى سال جارى، این برنامه محقق مى‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ على امام، مدیرعامل این شرکت با اشاره به برنامه‌ریزى‌هاى صورت گرفته در سال جارى براى تامین ناوگان خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه سال جارى 2 رام قطار باقى‌مانده از پروژه ۷۰ دستگاه قطار وارد مدار بهره‌بردارى مى‌شود.

او افزود: با تحویل این 2 رام قطار پرونده پروژه ۷۰ دستگاه  قطار بسته مى‌شود.

امام همچنین در خصوص بهره‌بردارى از پست‌هاى برق قلعه مرغى در خط 3، بخش شمالى خط ۶ و نیز بخش شرقى خط ۷ عنوان کرد: تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بهره‌بردارى از این 3 پست برق را که مقرر بود سال گذشته افتتاح شود به تاخیر انداخت.

مدیرعامل شرکت متروى تهران در ادامه عنوان کرد: امیدواریم با تلاش همکارانم در شرکت مترو بتوانیم تا چند ماه آتى از پست برق قلعه مرغى و نیز پست برق شرقى خط 7 بهره‌بردارى کنیم.

امام با اشاره به بهره‌بردارى از ایستگاه برج میلاد به عنوان اولین ایستگاهى که در سال جارى به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: در تلاشیم این ایستگاه و نیز ورودى مستقل ایستگاه شهید نواب صفوى در خط ۷، شهریور ماه سال جارى وارد مدار شود.

او با ابراز امیدوارى نسبت به این که افتتاح و بهره‌بردارى از ایستگاه اقدسیه در خط 3 تا آبان ماه جارى انجام شود، افزود: بهره‌بردارى از ایستگاه‌هاى تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفى اصفهانى و شهید ستارى در خط ۶ مترو برای سال جارى در دستور کار قرار دارد. همچنین ایستگاه‌هاى برج میلاد، شهید محلاتى، قیام و آهنگ و ورودى مستقل نواب در خط 7 نیز امسال به بهره‌بردارى مى‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) با ابراز تاسف نسبت به این که سال گذشته تنها 42 درصد از بودجه شهردارى برای متروى تهران محقق شد، خاطرنشان کرد: در صورتى که بودجه سال گذشته شهردارى تهران برای مترو به صورت کامل محقق مى‌شد 9 ایستگاه از ایستگاه‌هاى ذکر شده تا کنون به بهره‌بردارى رسیده بود.

امام در پایان عنوان کرد: در صورت تحقق منابع مالى در نظر گرفته شده براى سال جارى امیدواریم 7 کیلومتر تونل شامل ۱۲ ایستگاه مترو در سال ۹۹ به بهره‌بردارى برسد.

نظر شما