مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها مطرح کرد:

قطع کمک هزینه خانواده های چند قلوها/ تهران ۱۵۰ هزار دوقلو و چند قلو دارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۰۵:۲۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۶۶۱۱
قطع کمک هزینه خانواده های چند قلوها/ تهران ۱۵۰ هزار دوقلو و چند قلو دارد
احسان خاصه تراش به تشریح وضعیت دو قلو ها و چند قلوها پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ 17 سال قبل در چنین روزهایی لاله و لادن بیژنی معروف‌ترین دوقلوهای ایرانی تبدیل به سوژه خبری رسانه‌های دنیا شدند. روزی که لاله و لادن، دوقلوهای به هم‌ چسبیده 29 ساله زیر تیغ جراحی رفتند و 52 ساعت با مرگ دست و پنجه نرم کردند و به فاصله ی چند ساعت از یکدیگر، جان باختند.

به بهانه سالگرد فوت این دوقلوهای بهم چسبیده تصمیم گرفتیم به سراغ مشکلات زندگی دوقلوها و چندقلوها برویم و ببینیم این افراد از جامعه که تعدادشان کم نیست با چه شرایطی زندگی می‌کنند.

احسان خاصه تراش، مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها با اشاره به عمده مشکلات خانواده‌هایی که چندقلو دارند، گفت: باتوجه به وضعیت معیشتی جامعه و افزایش شدید تورم، خانواده‌هایی که چندقلو دارند به شدت درگیر معیشت روزانه خود هستند و این وضعیت برای خانواده‌های پرجمعیت به مراتب سخت‌تر است.

او درخصوص حمایت سازمان بهزیستی از این خانواده‌ها گفت: چندی پیش سازمان بهزیستی فراخوانی برای ثبت نام منتشر کرد تا به خانواده‌هایی که چندقلو دارند خدمات مالی ارائه دهد اما متاسفانه یا به یک سری از استانها ابلاغ نشد یا وقتی افراد مراجعه کردند با تکمیل ظرفیت مواجه شدند.

خاصه تراش عنوان کرد: ما در سایت خودمان نظرسنجی کردیم تا از میزان ثبت نام خانواده‌ها مطلع شویم اما متوجه شدیم بسیاری از خانواده‌ها موفق به ثبت نام نشده بودند. 

مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها ادامه داد: به نظر می‌رسد یا بودجه کمی درنظر گرفته شده بوده یا اینکه قرار بود بهزیستی ظرفیت کمی را تحت پوشش خود قرار دهند به هرحال فعلا در حال پیگیری هستیم تا این مشکلات برطرف شود و همه خانواده‌ها بتوانند از این کمک مالی بهره‌مند شوند.

او با اشاره به مبلغ کمک هزینه سازمان بهزیستی گفت: خانواده‌هایی که موفق به ثبت نام شدند ماهی 200 هزار تومان به مدت 2 ماه دریافت کردند اما هم اکنون همین مبلغ هم  قطع شده است.

خاصه تراش تصریح کرد: باوجود اینکه این مبلغ بسیار ناچیز است و کفاف هزینه‌های خانواده‌ها را نمی‌دهد اما باز هم غنیمت بود و ما تلاشمان را می‌کنیم همه این خانواده‌ها بتوانند از این کمک هزینه بهره‌مند شوند.

مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها با اشاره به سایر مشکلات این خانواده‌ها گفت: در بررسی مشکلات خانواده‌هایی که چندقلو دارند، مشکلات معیشتی یعنی خوراک، پوشاک و مسکن در اولویت قراردارد و امنیت، تفریح و رفاه به ترتیب در مراحل بعدی قرار می‌گیرد اما چون در نیازهای اولیه خود دچار مشکل هستند به نیازهای بعدی توجه نمی‌شود.

او تاکید کرد: برای مثال بسیاری از این خانواده‌ها در پرداخت هزینه مدرسه فرزند خود دچار مشکل هستند، برای تهیه پوشاک مناسب درگیر هستند، در پرداخت اجاره‌بهای منزل خود ناتوان هستند و... به همین دلیل حل مشکلات معیشتی باید در دستور کار قرار گیرد.

خاصه تراش به تشریح وضعیت جسمانی این کودکان پرداخت و گفت: خداروشکر اکثر بچه‌های دوقلو و چندقول سالم هستند و درگیر هزینه های درمان نیستند.

او با اشاره به تعداد دوقلوها و چندقلوها افزود: از سال 92 به بعد آمارها نشان می‌دهد، میزان تولد دوقلوها و سه قلوها سالانه 3 درصد افزایش پیدا می کند که مصرف قرص ضدبارداری توسط خانم‌ها یکی از مهم ترین دلایل آن است.

مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها عنوان کرد: در شهری مانند تهران که حدود 15 میلیون نفر جمعیت دارد، 150 هزار دوقلو و چندقلو زندگی می‌کنند بنابراین این آمار نشان می‌دهد که تعداد این کودکان کم نیست و باید توجه ببیشتری به خانواده‌هایشان صورت گیرد.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
پرونده ویژه