معاون زنان و خانواده رئیس جمهور:

۲۰۴۳ شغل تنها به وسیله ۲۰ کارآفرین ایجاد شده است

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۷:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۶۶۵۰
۲۰۴۳ شغل تنها به وسیله ۲۰ کارآفرین ایجاد شده است
معصومه ابتکار از ایجاد 2043 شغل به وسیله 20 کارآفرین در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم معرفی و تقدیر از کارآفرینان برتر دور چهارم با آرای مردمی از 14 استان به صورت آنلاین با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به صورت مجازی برگزار شد و کارآفرینان برتر استان‌های مختلف به توضیح اقدامات خود پرداختند.

ابتکار در این نشست ضمن تشکر از تمامی کارآفرینان افزود: در این دوره کارآفرینی با استقبال مناسب همراه بود و این گونه اقدامات رقابتی باعث شد تا زنان فعال‌تر و با قوت بیشتر در این مراسم شرکت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در این دوره 2043 شغل به وسیله 20 کارآفرین فعال ایجاد شده که استان‌های برتر در این زمینه تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوب و شمالی  و ... بودند.

او افزود: از میان 80 نفر انتخاب شده در این دوره، 30 نفر از آنان در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند و این گونه اقدامات بسیار ارزشمند است. در هر دوره 110 خانم کارآفرین فعالیت می‌کنند.

ابتکار اظهار کرد: زنان ایرانی پیشگام هستند. در شرایط خاص اقتصادی به واسطه ویروس کرونا زنان فعال در صنایع دستی اقدام به تولید ماسک کرده‌اند و تلاش‌های این زنان در شرایط سخت تحریم‌ها و در دوران کرونا قابل تقدیر است. در این شرایط مردم ایران با قوت ایستاده و دولت نیز در کنار مردم است.

او گفت: بارها رئیس جمهور اذعان کرده اند که دغدغه اصلی ما اشتغال مردم است. با وجود جنگ روانی، دولت به دنبال توسعه اشتغال مردم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: با وجود مشکلات بسیار اما کارآفرینان امیدوار هستند،  در نشست با معاون اول رئیس جمهور مشکلات زنان کارآفرین و 12 هزار زن سرپرست خانوار  و  اقدامات در زمینه همکاری‌ها با وزارت کار درباره تعاونی‌های زنان، جهاد دانشگاهی و پیگیری با بیمه‌ها و نشست با معاونت روستایی مطرح شده است.

ابتکار در ادامه گفت: توجه به نیازهای زنان شهری و روستایی کارآفرینان در اولویت است. هم‌اکنون دولت به زنان کارآفرین در حوزه مشاغل خانگی توجه دارد و مکاتباتی با سازمان استاندارد انجام شده است که این مقوله در توسعه مشاغل خانگی کمک کننده است. همچنین طی مذاکراتی که با بانک مرکزی برای وام‌های اشتغال شده است قرار بر این شده تا از سهام عدالت به عنوان وثیقه بتوان استفاده کرد.

ابتکار در پایان افزود: در تمامی عرصه‌ها تلاش شده تا مشکلات اصلاح شود و امیدواریم این تلاش‌ها راهگشا باشد و بتوان برای زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیل کرده و بیکار اقدامات مناسب انجام داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز