توضیحات مینو محرز در خصوص احتمال ابتلا به سرطان ریه پس از بهبود کرونا؛

تاثیر رمدسیویر برای درمان کرونا به اثبات نرسیده است/ احتمال انتشار ویروس در هوا!

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۰۵:۰۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۶۹۶۵
تاثیر رمدسیویر برای درمان کرونا به اثبات نرسیده است/ احتمال انتشار ویروس در هوا!
مینو محرز گفت: تا این لحظه ابتلای بیماران به سرطان ریه پس از درمان کرونا به اثبات نرسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر با توجه به تغییرات رفتاری ویروس کرونا و با توجه به گفته‌های پزشکان که کرونا هر روز علائم جدیدی از خود نشان می‌دهد، مطالبی مبنی بر ابتلا به سرطان ریه پس از درمان کرونا مطرح شده که نگرانی‌های زیادی را در میان بهبودیافتگان ایجاد کرده است و از سوی دیگر همچنان اما و اگرهای زیادی در خصوص داروی درمانی و انتقال ویروس از طریق هوا وجود دارد.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی و کارشناس سازمان بهداشت جهانی، در این خصوص گفت: تا این لحظه ابتلای بیماران به سرطان ریه پس از درمان کرونا به اثبات نرسیده و هیچ آگاهی در این زمینه وجود ندارد.

او افزود: این ویروس عوارضی دارد و وقتی در بدن به مدت طولانی مدت باقی بماند اثرات منفی زیادی به دنبال خواهد داشت.

محرز ادامه داد: طی تحقیقاتی مشخص شد عامل برخی بیماری های عصبی، ویروسی خاص بوده است. کرونا نیز ممکن است اثرات سوء بر برخی قسمت‌های ایمنی بدن بگذارد اما در خصوص سرطان ریه تا این لحظه قطعیتی وجود ندارد.

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی با اشاره به احتمال انتقال این ویروس از طریق هوا اظهار کرد: این نگرانی وجود دارد و شاید حتی علت شیوع سریع و گسترده آن نیز همین مقوله باشد. 

او افزود: مردم برای پیشگیری باید حتما از ماسک استفاده کنند و حتی‌الامکان از محیط‌های شلوغ دوری کنند تا بیشتر در امان باشند. بنابراین هر چه انسان ها کمتر با یکدیگر تماس داشته باشند احتمال گرفتاری آن‌ها کمتر است.

کارشناس سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه نیازی نیست افراد پس از درمان، تغذیه خاصی داشته و یا دستورالعمل خاصی را رعایت کنند، گفت: افراد مبتلایی که در خانه وجود دارند باید میزان مصرف مایعات خود را افزایش دهند و بیشتر استراحت کنند.

محرز با رد توصیه‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است اذعان کرد: برای درمان کرونا مصرف بعضی از خوراکی ها توصیه می شود که صحت ندارد و تایید شده نیست. صرفا مردم باید در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی در خصوص داروهای تجویز شده برای مبتلایان به کرونا گفت: داروی کلروکین برای برخی افراد مفید دانسته شده است و در دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز آمده است. باید توجه کرد که در جهان داروی قطعی وجود ندارد.

او در پایان با رد تاثیرگذاری قطعی داروی رمدسیویر تاکید کرد: پزشکان معمولا براساس میزان اعضای درگیر با بیماری، دارو تجویز می‌کنند. این داروها نیز باید با کنترل تجویز شوند بنابراین این داروها در درمان‌های سرپایی توصیه نمی‌شوند. داروی رمدسیویر نیز مورد تائید نیست و تا این لحظه هیچ دارویی مشخصا برای درمان کووید 19 وجود ندارد.

انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه