علائم کرونا در جوانان چیست؟

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۷:۴۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۷۳۰۵
علائم  کرونا در جوانان چیست؟
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا به تشریح علائم ابتلا نوجوانان و جوانان به کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس گفته‌های علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افرادی با تنوع سنی بیشتری در بین مراجعان در بیمارستان‌ها هستند بیشترین مراجعان بین ۵۰ تا ۵۹ سال هستند. در حالی که قبل از این ۶۰ سال به بالا بودند و میانگین سنی ۳۰ تا ۳۹ سالگی هم رتبه دوم مراجعان به بیمارستان‌ها را دارد.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی کرونا درباره ابتلای جوانان به کرونا گفت: در اواخر اردیبهشت بعد از اینکه محدودیت‌ها برداشته شد، تعداد قابل توجهی از جوانان در جامعه حاضر شدند، سفر رفتند، بی‌محابا به محل کار و دیگر مراکز مراجعه کردند.

او افزود: عمدتا این افراد در دو ماهه نخست اپیدمی در معرض ویروس قرار نگرفتند. یکی از مشخصات شاخص این ویروس این است که تمامی افرادی که قبلا آنتی بادی محافظت کننده در برابر این ویروس را نداشتند، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

مردانی تاکید کرد: جوانان به‌دلیل اینکه تاکنون به این بیماری دچار نشدند  سریع در معرض این ویروس قرار گرفته و به بیماری مبتلا شدند. اغلب جوانان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و تمهیدات بهداشتی ستاد کرونا را کم اهمیت قلمداد کرده و تمایلی به ماسک زدن ندارند.

این پزشک عفونی گفت: برخی  از جوانان نیز تازه شروع به ماسک زدن کرده‌اند. نکته مهم این است که آنها بیمی از اپیدمی کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری نداشتند.

مردانی افزود: مجموع عوامل باعث شد تا سیل عظیمی از افراد در سنین جوانان در تیر ماه به این بیماری گرفتار شوند.

عضو ستاد ملی کرونا ادامه داد: هم اکنون بیشتر ورودی‌ها به این بیماری در کشور ما جوانان و در مراحل بعد کودکان و  افراد سالخورده هستند.

این پزشک عفونی تاکید کرد: در ابتدای اپیدمی افراد بالای 60 سال و افرادی که به بیماری‌های قلبی، فشارخون، دیابت و تیروئید مبتلا بودند، بیش از دیگر افراد به این بیماری مبتلا شدند.

مردانی افزود: برخی از کارشناسان بر این باور بودند که این بیماری کودکان را مبتلا نمی‌کند اما بر اساس بررسی‌های انجام شده همگان به این بیماری مبتلا می‌شوند. هر فردی که آنتی بادی محافظت کننده نداشته باشد درگیر این بیماری می‌شود. برای مثال در قم میزان مبتلایان به این بیماری کاهش یافته است. چون در مرحله ابتدای بروز این بیماری تعداد قابل توجهی از مردم قم به این بیماری مبتلا شده و هم اکنون نیز آنتی بادی محافظت کننده دارند و کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که این بیماری در جوانان و نوجوانان چگونه بروز می‌کند، گفت: این بیماری عمدتا در فصل تابستان با علائم گوارشی همچون تب و اسهال، بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ، اسهال و ... بروز کند. این علائم بیماری گوارشی کرونا است و بخش ریوی هم به این بیماری مبتلا است. به تازگی بیماران، مبتلا به بیماری ریوی  و دستگاه گوارشی هستند که با دردهای شکمی، اسهال، استفراغ، تهوع و تب مراجعه می‌کنند.

مردانی اظهار کرد: اگر جوانان به این بیماری مبتلا شوند روند درمانشان با دیگر افراد تفاوتی ندارد. مبتلایان به کرونا در سنین اندک در صورت ابتلا به این بیماری باید دو هفته در قرنطینه بوده و در صورتی که درجه اکسیژن خونشان از 93 درصد کاهش پیدا کند به بیمارستان برای بستری مراجعه کنند.

نظر شما
پرونده ویژه