وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

توسعه فرهنگ ازدواج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ لزوم فرهنگسازی امر ازدواج در شرایط کرونا/ تلاش‌ها در پویش همت جوانانه- کمک مومنانه ادامه داشته باشد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۷۵۹۴
توسعه فرهنگ ازدواج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ لزوم فرهنگسازی امر ازدواج در شرایط کرونا/ تلاش‌ها در پویش همت جوانانه- کمک مومنانه ادامه داشته باشد
وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به لزوم توسعه فرهنگ ازدواج با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: با توجه به اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مورد تاکید است در جلسه آینده بندهای آن و چگونگی تحققش مورد بررسی قرار می گیرد تا برنامه ریزی ها در این راستا صورت گیرد چرا که ذهن همه دستگاه های اجرایی باید این بیانیه باشد.

او با اشاره به اینکه تمرکز مقام معظم رهبری در این مقوله به کارگیری ظرفیت جوانان است، افزود:  این قشر موتور محرکه کشور هستند و اگر مجموعه ها باید برای جوانان برنامه ریزی داشته باشند یکی از آن ها قطعا ستاد ملی ساماندهی امور جوانان است.

سلطانی فر با اشاره به فعالیت تشکل های جوان گفت:  تلاش پویش کمک مومنانه تحسین برانگیز است که در این اقدام ۴۰۰هزار بسته توزیع شده است. با توجه به شیوع کرونا باید تمهیدات این چنینی برای نیازمندان در نظر گرفته شود و این تلاش ها ادامه داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پس از بهمن ماه 98 درگیر کرونا شدیم و همه کشور با این ویروس مواجه شد که لازم است از فعالیت های مدافعان سلامت، مردم، دستگاه های اجرایی، دولت، رییس جمهور و ...تشکر کنم.

او ادامه داد: دولت با همه توان ایستاد و تلاش کرد و دستوراتی ابلاغ کرد و امروزه شاهدییم در مجموع مدافعان سلامت در جهت خدمت رسانی به مردم اقدامات خوبی انجام داده اند.

سلطانی فر گفت: با وجود اینکه ۱۲هزار نفر از هموطنان به دلیل کرونا فوت کرده اند امید است بتوان با پروتکل های بهداشتی شدت بیماری را کاهش داد.

او ادامه داد: امروز همگان میدانند که این بیماری به سهولت جوامع بشری را رها نمی کند بر همین اساس در این شرایط باید برخی سنت ها و آداب رسوم گذشته را تغییر دهیم. قطعا با توجه به اراده ملت ایران، پیروزی از آن ملت ایران است.

سلطانی فر افزود: در شرایط کنونی استفاده از اینترنت و فضای مجازی پررنگ تر شده و باید زندگی را این چنین برنامه ریزی کرد. بایستی همه عرصه های مختلف زندگی را با این شرایط تطبیق داد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم توجه به تحکیم خانواده تصریح کرد: تحکیم بنیان های ازدواج باعث تحکیم جامعه در همه عرصه ها شده و نباید صرفا ازدواج را در قالب فردی دانست بلکه در راستای توسعه کشور است. ازدواج تاثیرات زیادی بر پیشرفت جامعه دارد.

او افزود: خیلی از ازدواج ها به خاطر شرایط کرونا متوقف شده است و افراد بر این باورند ازدواج بدون مراسم امکان پذیر نیست.

 سلطانی فر ادامه داد: حداقل دو سال با کرونا درگیر هستیم و نباید خللی در ازدواج صورت گیرد. دستگاههای مختلف باید مردم را قانع کنند تا ازدواج ها و ارتباطات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود. برای مثال افراد می توانند ازدواج کرده و‌بعد از اتمام کرونا مهمانی برگزار کنند.

به گفته او لازم است همه دستگاه ها از جمله صدا و سیما برای این امر فرهنگسازی کنند تا ازدواج ها به خاطر کرونا به تعویق نیفتد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره سند اوقات فراغت در کشور افزود: تاکنون بودجه کلان به دستگاه ها برای اوقات فراغت داده شده است اما نظارت انجام نشده است.

درپایان این جلسه از تقی رستم وند، معاون وزارت کشور و حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی وزارت کشور نیز تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز