اطلاعیه ویژه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۷:۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۷۸۷۰
اطلاعیه   ویژه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اطلاعیه‌‌ای ویژه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اطلاعیه‌‌ای ویژه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«قابل توجه روسای محترم ادارات مشاوره / مدیران محترم مدارس متوسطه اول

در سال جاری همانند سنوات گذشته، امتحان تعیین رشته مجدد برای دانش‌آموزان متقاضی با شرایط زیر اجرا می‌شود:

دانش‌آموزانی که حد نصاب نمره را در یکی از شاخه‌ها، زمینه‌ها و رشته‌های تحصیلی در خرداد‌ماه کسب نکرده باشند، می‌توانند با تکمیل نمونه برگ درخواست تعیین رشته مجدد نسبت به شرکت در امتحان تعیین رشته در شهریور‌ماه (‌هم‌زمان با امتحانات دانش‌آموزان تجدیدی‌) اقدام کنند.

تاکید می‌شود حد نصاب لازم برای ورود به هر رشته، بر اساس نمرات پایانی سه ساله دوره اول متوسطه در درس یا دروس مربوط، محاسبه می‌شود. در صورت کسب حد نصاب نمره، ورود دانش‌آموز به مدارس غیر دولتی بلا مانع بوده و در مدارس دولتی نیز در صورت وجود ظرفیت، امکان پذیر است.

نمره امتحان تعیین رشته، مانند امتحانات درس‌های شهریورماه محاسبه می شود و در کارنامه تحصیلی و نمون برگ‌های هدایت تحصیلی ( با عنوان تعیین رشته ) ثبت شده و تاثیری در معدل سالانه یا کل دانش‌آموز ندارد و صرفا برای انجام هدایت تحصیلی دانش‌آموز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدیهی است مدیران مدارس دوره متوسطه اول باید نمون برگ های تعیین رشته مجدد را در اختیار دانش‌آموزان متقاضی قرار داده و فرایند درخواست را به طور کامل اجرا کنند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز