رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد:

امروز تنها ۴درصد مدارس کشور بخاری نفتی دارند/جمع آوری مدارس سنگی استان خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۹:۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۷۹۳۸
امروز تنها ۴درصد مدارس کشور بخاری نفتی دارند/جمع آوری مدارس سنگی استان خراسان شمالی
رخشانی مهر از جمع آوری تمامی بخاری های نفتی در کل کشور خبر داد و گفت: فقط ۴ درصد کلاس های درسی در کشور با بخاری نفتی گرم می شوند که تا پایان سال از سطح کشور جمع می کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری رئیس سازمان نوسازی مدارس و استاندار خراسان شمالی به صورت ویدئوکنفرانسی صبح امروز برگزار شد. تفاهم نامه میان سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار خراسان شمالی برای ساخت و تامین فضاهای آموزشی این استان نیز منعقد شد.

رخشانی مهر در این نشست گفت: زیرساخت ها برای استاندارسازی و جمع آوری بخاری نفتی در استان خراسان شمالی مهیا شد و در ابتدا مشابه سایر کشور زیرساخت ها فراهم نبود یعنی برخی جاها برق نداشتیم و برخی جاها گاز نبود. اما با دستورات ویژه ای که استاندار دادند هر جایی نیاز به گاز و برق بود زیرساخت هایش تقویت شدند و بعد در کل کشور این موضع تسری پیدا کرد.

او ادامه داد: در کل کشور تمام بخاری های نفتی جمع شدند و فقط ۴ درصد کلاس های درسی در کشور با بخاری نفتی گرم می شوند که تا پایان سال از سطح کشور جمع می کنیم. بخش بعدی هم جمع آوری بخاری گازی غیراستاندارد هست و دامنه اش را برای کل کشور گسترش می دهیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: کلاس های سنگی از استان خراسان شمالی هم جمع آوری شد. البته از این مدارس در برخی نقاط کشور وجود دارد.

او گفت: این اتفاقات خوبی بود که در خراسان شمالی افتاد با همکاری و مساعدت مدیران استانی رخ داد. متوسط سرانه فضاهای آموزش در کشور ۵.۲ است و برای خراسان شمالی این عدد ۵.۳۳ است و بالای متوسط سرانه کشور است. البته تا سرانه استاندارد که ۸.۴ است فاصله دارد و امیدوارم با تلاش ها و پیگیری ها و پرکاری مدیران استانی و پیگیری های وزیر آموزش و پرورش بتوانیم بخش دیگری از مشکلات را حل کنیم. عدد مقاوم سازی در خراسان شمالی بالاست باید برسانیم به میانگین کشوری و این تفاهم نامه در همین راستاست. ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این منظور مشخص شده است که ۵۰ درصد را استانداری متقبل شدند و ۵۰ درصد محل اعتبارات سازمان نوسازی متقبل می شود. طرح ویژه بسته تحول مشارکت های مردی آجر به آجر نیز در حال اجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز