رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا:

پروتکلی در خصوص گواهی سلامت کرونا وجود ندارد/ داوطلبان کرونایی و غیر کرونایی کنکور ماسک بزنند

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۶:۴۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۸۲۴۶
پروتکلی در خصوص گواهی سلامت کرونا وجود ندارد/ داوطلبان کرونایی و غیر کرونایی کنکور ماسک بزنند
مصطفی قانعی گفت: ماسک زدن شانس انتقال ویروس کرونا را به 5 درصد کاهش می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کروناT درباره چگونگی آزمایشات کرونا و گواهی سلامت برای افراد گفت: تاکنون پروتکلی مبنی بر اینکه یک اداره همکاران را موظف به اخذ گواهی سلامت کند، وجود نداشته است.

 او تاکید کرد: فرد مبتلا به کرونا در صورت ادامه فعالیتش در محل کار باید از وضعیت سلامتش آگاه شود. در این شرایط اگر تست تشخیص عفونت (پی سی ار) از حلق مبتلا انجام و پاسخش هم منفی باشد فرد دیگر ناقل ویروس نیست. 

قانعی افزود:  تستی برای اینکه فرد را هر روز آزمایش کرد وجود ندارد. فرد مبتلا به کرونا باید ماسک زده تا دیگران به بیماری مبتلا نشوند. همچنین  افراد سالم هم ماسک زده تا بیماری به آنها منتقل نشود. 

این پزشک عفونی درباره بهترین نوع آزمایشات برای تشخیص کرونا اظهار کرد: برای تشخیص بیماری کرونا فقط تست تشخیص عفونی( پی سی ار) مناسب است.

این عضو ستاد ملی کرونا درباره نحوه شرکت در آزمون‌ها از طریق داوطلبانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: اگر فرد مبتلا ماسک بزند و دیگر افراد در مجاورت او هم ماسک بزند شانس انتقال بیماری به زیر 5درصد است.  برای مثال اگر نصف داوطلبان به کرونا مبتلا باشند و نیمی دیگر هم سالم باشند، اگر هر دو گروه ماسک بزنند شانس انتقال بیماری زیر 5 درصد است.

نظر شما
پرونده ویژه