چرا باید ماسک بزنیم؟

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۱:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۲۸۲۸۳
چرا باید ماسک بزنیم؟
مطالعات نشان می‌دهد یک سوم یا بیشتر افرادی که تست آنها مثبت است علائم بیماری ندارند و یا علائم خفیفی دارند که متوجه آن نمی‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ممکن است چند سال به نظر برسد در حالیکه فقط چند ماه است که درگیر نبرد با ویروس کرونا هستیم؛ دانشمندان شبانه‌روز کار می‌کنند که از اسرار این ویروس کشنده پرده‌برداری کنند و تا به حال دیدگاه‌های جالبی در مورد ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن بدست آورده‌اند.

دکتر ویلیام شافنر، پزشک بیماری‌های عفونی می‌گوید: طبق تحقیقات مرکز کنترل و  پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا، علائم کرونا می‌توانند بین 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض  ویروس در بدن بیمار  ظاهر شود در حالیکه گروهی از پزشکان می‌گویند دوره نهفتگی این ویروس کوتاه‌تر و بین 5 تا 7  روز است. همچنین فرد می‌تواند هیچ علائمی از بیماری نداشته باشد و بدون اطلاع ویروس را گسترش دهد.

در حقیقت مطالعات نشان می‌دهد یک سوم یا بیشتر افرادی که تست آنها مثبت است علائم بیماری ندارند و یا علائم خفیفی دارند که متوجه آن نمی‌شوند.

اینها دلایل منطقی استفاده از ماسک برای همه افراد است. ماسک، ما و اطرافیانمان را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌‌کند زیرا ممکن است بیمار باشیم و  متوجه آن نشویم. بنابراین بسیار مهم است که همه مردم این موضوع را درک و به آن عمل کنند.

منبع: CNN

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز