نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

چگونگی کسب درآمد زنان خانه‌دار از خانه

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۷:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۸۵۹۷
چگونگی کسب درآمد زنان خانه‌دار از خانه
الهام آزاد گفت: در طرح اشتغالزایی برای بانوان خانه دار تصمیم داریم باتوجه به تحصیلات و علایق‌شان اشتغال‌زایی مناسبی انجام دهیم تا زنان در خانه درآمد داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مشاغل خانگی یکی از پدیده‌های جهان امروز است که به دغدغه‌ای برای کاهش فقر و محرومیت‌ها در جوامع مختلف تبدیل شده تا جایی که دولت‌ها برای حمایت و تشویق آن تسهیلاتی را درنظر می‌گیرند تا خانواده‌هایی که فقیرند و از نظر اقتصادی تحت فشار، راه بیرون‌رفتن از این وضع را پیش‌روی خود ببینند.

این روزها که شیوع ویروس کرونا در ایران و کسادی بازار کسب و کار، زندگی و سفره میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داد، زنان خانه‌داری که مشغول به کارهای خانگی بودند بیش از همه آسیب دیدند بنابراین حمایت از این زنان که عموما زنان سرپرست خانوار هم هستند بیش از همیشه احساس می‌شود.

الهام آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روش‌های اشتغالزایی برای زنان خانه‌دار گفت: از همان ابتدا که وارد مجلس یازدهم شدم یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار خود داشتم اشتغالزایی برای زنان خانه‌دار بود.

او افزود: حداقل در حوزه انتخابی خودم اطلاع دارم زنان بسیاری هستند که امکان کار کردن در بیرون از خانه ندارند اما نیاز شدیدی هم به پول دارند بنابراین درصدد این هستم که طرحی در این خصوص تدوین شود تا برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برود.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک با اشاره به زنانی که ذی نفع این طرح قرار می‌گیرند، گفت: در این طرح تصمیم داریم برای خانم‌ها باتوجه به تحصیلات و علایق‌شان اشتغال‌زایی کنیم بنابراین زنان روستایی، بی‌سرپرست و بدسرپرست از افرادی هستند که بیش از زنان خانه‌دار، ذی‌نفع این طرح قرار می‌گیرند و می‌توانند در خانه برای خود درآمد داشته باشند.

او افزود: قالی بافی، صنایع دستی و کلیه کارهایی که می‌توان در خانه انجام داد و از آن کسب درآمد کرد از مشاغلی هستند که مدنظر ما قرار دارد و باتوجه به منطقه و فرهنگ حاکم بر آن، برای زنان تدارک دیده می‌شود.

آزاد تصریح کرد: برای تنظیم این طرح با انجمن اسلامی دانشگاه‌ها و نخبگان جلساتی داشتم که خروجی‌های بسیار خوبی به دست آمده در حال حاضر هم با آقای مختاری، رئیس کمیته امداد و آقای فتاح، رئیس سازمان بنیاد مستضعفان جلساتی داشتیم که درمورد این مبحث صحبت فراوانی کردیم که ان‌شاءالله هرچه زودتر به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه فراکسیون زنان هم که روز (23 تیرماه) برگزار می‌شود، اشتغالزایی برای زنان خانه دار یکی از دستور جلسات ما قرار دارد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز