فرار مالیاتی ۴۰ میلیاردی در تهران

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۵:۳۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۸۸۲۴
فرار مالیاتی ۴۰ میلیاردی در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری متهمی که برای فرار از پرداخت مالیات 40 میلیارد ریالی با کارت های بازرگانی سایر افراد معامله و اسناد جعلی تنظیم می کرد، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ علی ولی پور اظهار داشت : اوایل تیرماه پرونده ای از اداره کل امور مالیاتی به معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی با موضوع فرار مالیاتی ارجاع و خواستار دستگیری متهم شدند.

او ابراز داشت: بررسی اولیه پرونده حکایت از این داشت، فردی مدارک هویتی ( شناسنامه و کار ملی) افراد کم سواد و یا بی سواد را به بهانه های مختلف از قبیل پرداخت وام گرفته و بدون اطلاع این افراد به نام آنان شرکت های صوری ثبت  و سپس با اخذ کارت بازرگانی  به واردات کالا پرداخته و کلیه معاملات را به نام مال باختگان در نزد مراجع ذی ربط ثبت کرده است و بدین ترتیب از پرداخت مالیات 40 میلیارد ریالی فرار کرده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با شناسایی هویت متهم،  شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و آنها موفق شدند آن را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی انتقال دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه متهم به فرار مالیاتی و همچنین عدم اطلاع مال باختگان اعتراف کرد، افزود: وی پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی  با صدور قرار وثیقه  به جرم سوء استفاده از کارت های افراد و جعل امضاء اوراق گمرکی روانه زندان شد.

سرهنگ ولی پور در پایان به شهروندان تاکید کرد: از ارائه مدارک هویتی خود به سایر افراد به بهانه دریافت وام، ثبت نام در موسسات و غیره خودداری و همچنین به ازای دریافت مبلغی، سهامدار صوری  شرکتی نشوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز