افزایش معضلات مراکز نگهداری از معلولان در ایام کرونا/ مشکلات مراکز برای تامین اقلام بهداشتی/ ابتلای ۱۳۳ تن به کرونا در مراکز غیر دولتی نگهداری از معلولان و سالمندان

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۸:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۹۰۱۵
افزایش معضلات مراکز نگهداری از معلولان در ایام کرونا/ مشکلات مراکز برای تامین اقلام بهداشتی/ ابتلای ۱۳۳ تن به کرونا در مراکز غیر دولتی نگهداری از معلولان و سالمندان
رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور از افزایش مشکلات مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان در ایام کرونا خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید بهروزی نیا گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از ابتدای بروز بیماری کرونا در کشور تاکنون، در سراسر مراکز غیر دولتی نگهداری از معلولان و سالمندان، 133 تن به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه 52 هزار توانخواه، سالمند و بیمار مزمن روانی در این مراکز نگهداری می شوند، آمار اعلامی کاملا پذیرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با اشاره به آمار قابل قبول تعداد مبتلایان به کرونا در مراکز غیر دولتی به نسبت مراکز فعال در کشورهای توسعه یافته اظهارکرد: افراد شاغل در مراکز غیر دولتی که به معلولان و سالمندان خدمات ارائه می دهند همانند مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری کرونا درخشیدند و تاکنون نیز در این رابطه بسیار موفق بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان نظیر ماسک، دست کش، الکل و ... نیازمند کمک های وزارت بهداشت بودیم اما متاسفانه در این حوزه کمکی به مراکز نشد.

بهروزی نیا در خصوص یارانه پرداختی از سوی سازمان بهزیستی برای هر فرد توانخواه در ایام کرونا اذعان کرد: سازمان بهزیستی با ارتباطات بین بخشی توانست برای تامین اقلام مورد نیاز مراکز برای هر فرد توانخواه یارانه 500 هزار تومانی پرداخت کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور تاکید کرد: هزینه تامین اقلام بهداشتی برای معلولان و سالمندان بسیار بالا است و نیازمند حمایت های مستمر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر کاهش چشمگیر درآمدهای مراکز روزانه غیر دولتی در ایام کرونا بیان کرد: طی ماه های گذشته، توان مالی مراکز روزانه غیر دولتی بسیار کاهش یافته چرا که بسیاری از خانوارها برای دریافت خدمات، دیگر فرد معلول و سالمند خود را به مراکز نمی آورند و در پی این اتفاق، شهریه ای نیز به مراکز پرداخت نمی شود.

بهروزی نیا با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که بسیاری از خانواده ها با مشکلات مالی مواجه هستند، معلولان و سالمندان خود را به مراکز شبانه روزی غیر دولتی می سپارند و در این شرایط، نیاز است که هزینه واقعی ارائه خدمات از سوی سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه در اختیار مراکز قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور تاکید کرد: ارائه خدمات خوب، شایسته و متناسب با کرامت سالمندان و معلولان شعار مراکز توانبخشی غیر دولتی بوده و برای تحقق این شعار نیازمند اعتبار هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز