رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

سنجش دانش‌آموزان در مناطق عشایری، زلزله‌زده و سیل‌زده رایگان است

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۹۱۲۹
سنجش دانش‌آموزان در مناطق عشایری، زلزله‌زده و سیل‌زده رایگان است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از رایگان بودن سنجش دانش آموزان مناطق؛ عشایری، سیل‌زده‌ و زلزله‌‌زده خبر داد.

 

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛سیدجواد حسینی با اشاره به اجرای طرح سنجش و استمرار آن تا ۱۵ شهریور ماه، اظهار کرد: این غربالگری که از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی نوآموزان آغاز شد امروز این آمار به ۹۷.۹۶ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در خصوص سلامت نوآموزان افزود: هرچند در سال جاری هدفگذاری ما پوشش ۹۹درصدی است اما اجرای این طرح همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد.

حسینی، اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: جامعه جهانی، جمهوری اسلامی ایران و آموزش و پرورش را به دلیل این غربالگری و فراگیری، تحسین و مورد تجلیل قرار داد.

او از وجود اتاق انتظار در پایگاه‌های سنجش خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان سنجش را از ۱۵دقیقه به۳۰ دقیقه افزایش دادیم. در پایگاه‌های ما ۴۴نفر روزانه پذیرش می‌شدند که اکنون۲۰نفر پذیرش می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: درسال قبل حدود۹۵۰پایگاه سنجش داشتیم که این آماردر سال جاری به۱۲۰۰پایگاه افزایش یافته است و تعداد پایگاه‌های تخصصی نیز به۲۲۰۰ پایگاه افزایش یافته است.

او گفت: در راستای رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، در ورودی و خروجی پایگاه‌ها، ماسک و مایع ضدعفونی قرار دادیم و همچنین اگر در پایگاهی کمبود زمان برای سنجش نوآموزان وجود داشته باشد آن پایگاه می‌تواند در نوبت بعداز ظهر فعالیت کنند.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته در این طرح هم دانش‌آموزان بدو ورود و هم پیش دبستانی‌‌ها را با هم داشتیم اما امسال سنجش پیش‌دبستانی‌ها را از آغاز سال تحصیلی انجام می‌دهیم.

او  افزود: هزینه سنجش هر نوآموز۴۰هزار تومان است که در هر استان به تشخیص شورای سنجش ۵درصد رایگان و یا۱۰ درصد نیم بها است و همانطور که گفتم این هزینه برای مناطق عشایری، سیل زده و زلزله زده نیز رایگان است.

نظر شما