معصومه ابتکار:

باید به جوان امروز فرصت گفت و گو داد/ با رویکرد نرم باید با جوان امروز ارتباط برقرار کرد

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۴:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۹۲۹۵
باید به جوان امروز فرصت گفت و گو داد/ با رویکرد نرم باید با جوان امروز ارتباط برقرار کرد
معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: انکار نیازهای نسل جوان دردی را دوا نمی کند، بلکه باید فرصتی برای گفت و گوی فعال بین نسلی موثر ایجاد شود.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وبینار زن و پوشش به مناسبت هفته عفاف و حجاب در معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در لایو اینستاگرامی برگزار شد.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری با اشاره به تاکیدات قرآن  در خصوص حجاب گفت: در قرآن کریم از مردان و زنان خواسته شده که نگاه خود را کنترل کنند.  

او افزود: اگر یک ضابطه اخلاقی برای همگان باشد از چشم و نگاه آغاز می‌شود. قرآن بعد از  نگاه درباره رفتار  مردان و زنان تاکید کرده تا سوءاستفاده به دنبال نداشته باشد. این تعاریف محدود کننده نیست بلکه سبک زندگی را معرفی می کند که در آن بردگی جنسی و سوء استفاده به دنبال نداشته باشد.

ابتکار تصریح کرد: در آمریکا نهضت( می تو) شکل گرفته بود که زنان به دلیل مورد سوء قرار گرفتن در محیط کار خواستار تفکیک جنسیتی شدند. وقتی در این سطح گزارش می‌شود به این معناست که مدیری از نیروهایش بهره کشی جنسی می کند و این مقوله مشکل تمامی بشریت است هر چند الگوهای رفتاری تمام بشریت باهم متفاوت است.

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بحث حجاب و عفاف و پوشش به عنوان بخشی از مناسبات اجتماعی در  قرآن کریم ذکر شده است. قرآن نقشه راه را جلوی پای انسان قرار می‌دهد تا گام های ما با آینده نگری و هویت بخشی همراه باشد.

ابتکار افزود: در بسیاری از جوامع نگرش ها به سمت راه حل های برای تنظیم روابط است. تمامی افراد با نوع لباسشان  با اطرافیان تعامل انجام می‌دهند. برای مثال لباس رنگ شاد، تیره، سنتی  و... پیام هایی را به مخاطب می رساند.

او اظهار کرد:  باید یک گفت و گوی فعال بین نسلی انجام شود، چون انکار نیازهای نسل جوان دردی را دوا نمی کند، بلکه باید فرصتی برای گفت و گوی موثر شکل بگیرد. هرگونه عدم توانایی در ایجاد ارتباط با طیف گسترده نسل جوان تبعات نامناسب به دنبال دارد.

ابتکار ادامه داد: گفت و گوی بین نسلی و ملی خانواده از اولویت ‌های معاونت زنان  و  خانواده ریاست جمهوری است.

 معاون رئیس جمهور گفت: باید راه حل‌هایی به جوانان ارائه داد تا بتوانند منبع خیر و نیکی را به همه انسانها فراهم کنند و اتفاقات مناسبی برای خود و جامعه رقم بزنند.

او بیان کرد:در برخی زمینه‌های کار فرهنگی برخورو های سختی داشتیم که نتیجه آن را هم شاهد بودیم. باید با رویکرد نرم وارد عمل شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با ایجاد زمینه های مناسب باید به جوان امروز فرصت داد. جوان امروز انتظارات فراوان دارد و باید مسئولان نیز پاسخگوی سوالات آنان باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز