گزارشی خبرنگار خبرگزاری برنا از بیمارستان مسیح دانشوری؛

پرستاران با تست کرونای مثبت سرکار می‌روند/ جوانان هم کرونا می‌گیرند+فیلم

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۳:۲۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۹۳۴۳
پرستاران با تست کرونای مثبت سرکار می‌روند/ جوانان هم کرونا می‌گیرند+فیلم
حدود 5 ماه از گزارش اولین موارد ابتلاء به کرونا ویروس در کشور می‌گذرد اما نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه روز به روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت پس از ماه‌ها کار شبانه روزی دیگر خسته شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه باوجود اینکه چندین ماه از درگیری ایران با ویروس منحوس کرونا می‌گذرد اما هنوز در وضعیت خطرناک پیک بیماری در فروردین ماه هستیم البته با این تفاوت که در اولین ماه سال، محدودیت‌های فراوانی برای رفت و آمد ایجاد شد و مردم بیشتر مراقب سلامتی‌ خود بودند اما امروز نه از محدودیت‌های سابق خبری هست و نه مردم دیگر مثل سابق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

کارشناسان معتقدند عوامل متعددی دست به دست یکدیگر دادند تا پیک دوم کرونا در ایران شروع شود. رها کردن یکباره سیاست‌های محدود کننده تردد و اجتماعات و از آن مهمتر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم یکی از عمده عواملی است که باعث شده موج دوم کرونا در کشور اوج بگیرد.

بازگشایی اختیاری مدارس، برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه، فعالیت عادی پاساژها، تالارها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، بازگشایی اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی باعث شده در این وضعیت خطرناک قرار بگیریم.

در این شرایط خطرناک انتظار می‌رود مسئولین با اتخاذ سیاست‌هایی مبنی بر ایجاد محدودیت پیک دوم کرونا را تحت کنترل قرار دهند و البته مردم هم بدانند هنوز چیزی عوض نشده و همچنان در وضعیت خطرناک بیماری قرار داریم پس از بیرون رفتن‌های غیرضروری، مسافرت رفتن، مهمونی گرفتن و... جدا پرهیز کنند.

خبرنگار خبرگزاری برنا به بیمارستان مسیح دانشوری رفت تا گزارشی از وضعیت این بیمارستان در روزهای پیک دوم کرونا تهیه کند و پای صحبت‌های پرستاران این بیمارستان بنشیند.

کرونا جوانان را هم درگیر می‌کند/ بسیاری از پرستاران کرونا مثبت، سرکار می‌آیند

یکی از پرستاران بخش این بیمارستان گفت: از اسفندماه بخش ما مخصوص بیماران کرونایی شد اما تنها به مدت 20 روز خالی شد که متاسفانه به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی باز هم تعداد مبتلایان افزایش یافت و مجددا درهای این بخش به روی بیماران کرونایی باز شد.

او افزود: قرار بود در اردیبهشت بگوئیم کرونا را شکست دادیم اما متاسفانه ما کادر درمان را شکست دادیم چراکه آنها واقعا خسته هستند و بسیاری از آنها باوجود اینکه تست‌ آنتی بادی‌شان مثبت است اما به دلیل کمبود نیرو، هنوز سرکار می‌آیند.

این پرستار عنوان کرد: عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم مسائل بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند، تا جایی که امکان دارد از خانه بیرون نروند تا ما هم یک مقدار استراحت کنیم و بتوانیم به مریض‌هایی که می‌آیند خدمات ارائه دهیم نه اینکه خودمان هم تلف شویم و بیماران روی زمین بمانند.

او در پاسخ به اینکه آیا جوانان کرونا نمی‌گیرند؟ گفت: اینکه جوانان کرونا نمی‌گیرند اصلا صحت ندارد ما مریض 24 ساله، 36 ساله، قهرمان کشتی 36 ساله و.... داریم که اینجا بستری هستند درواقع کرونا هر قشری را می‌تواند درگیر کند.

مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند

یکی دیگر از پرستاران بخش، این باور که می‌گویند جوانان کرونا نمی‌گیرند را تکذیب کرد و گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد، ما در همین بیمارستان همه قشر مردم اعم از پیر و جوان را داشتیم که به کرونا مبتلا شدند.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: کادر درمان واقعا خسته شدند بنابراین از مردم می خواهم حتما از ماسک استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

این پرستار تصریح کرد: مردم مهمانی و عروسی می‌گیرند و دور هم جمع می‌شوند درصورتی که باید به شدت از انجام چنین کارهایی خودداری کنند.

نظر شما