سیمای آماری تشکل‌های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید؛

۳۶ درصد از دبیران سمن‌های جوانان کشور را زنان تشکیل می‌دهند

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۱:۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۹۶۲۴
۳۶ درصد از دبیران سمن‌های جوانان کشور را زنان تشکیل می‌دهند
براساس گزارش سیمای آماری تشکل‌های مردم نهاد جوانان، تعداد دبیران زن سمن‌های جوانان از صفر در سال ۹۱ به هزار و ۸۷ نفر تا پایان سال ۹۸ افزایش یافته، به عبارت دیگر ۳۶ درصد از دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس گزارش سیمای آماری تشکلهای مردم نهاد جوانان که توسط دفتر مشارکتهای اجتماعی جوانان ارائه شد؛ تعداد سازمانهای مردم نهاد جوانان که در سال ۹۱ برابر با ۹ نهاد بود،  تا پایان سال ۹۸ به سه هزار و ۲۷ سمن افزایش یافت.

به عبارت دیگر در سال ۹۲ تعداد ۱۸۷، سال ۹۳ تعداد ۱۹۸، سال ۹۴ تعداد ۶۹۸، سال ۹۵ تعداد ۲۶۳، سال ۹۶ تعداد ۴۱۱، سال ۹۷ تعداد ۶۰۲ و سال ۹۸ تعداد ۶۶۸ سازمان مردم نهاد جوانان از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت گرفته‌اند.

همچنین به استناد این گزارش، استانهای آذربایجان شرقی با ثبت ۲۳۱ سمن، اصفهان با ثبت ۲۲۶ سمن و البرز با ثبت ۱۹۴ سمن بیشترین تعداد سمن را ثبت کرده و در مقابل استانهای بوشهر با ثبت ۴۳ سمن جوانان و لرستان و خراسان جنوبی هر کدام با ثبت ۳۵ سمن در آخر این جدول قرار گرفته‌اند.

از مجموع ۳۰۲۷ سمن جوانان فعال در کشور، یک هزار ۸۱۳ سمن که ۶۰ درصد از آمار را تشکیل میدهند، در حوزههای اجتماعی، ۶۱۶ سمن در حوزههای فرهنگی، ۳۴۳ سمن در حوزههای مذهبی و ۲۵۵ سمن در حوزههای علمی و پژوهشی فعالیت می‌کنند.

یکی از شاخص‌های مهم این گزارش افزایش چشمگیر بانوان در سمت دبیری سمنهای جوانان کشور است؛ تعداد دبیران زن سمنهای جوانان از صفر در سال ۹۱ به یک هزار و ۸۷ نفر تا پایان سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این گزارش به میزان تحقق هدفگذاری «تعداد صدور اعتبارنامه فعالیت تشکل‌های مردم نهاد جوانان در سال ۹۸ به تفکیک استان» پرداخته شده است. براین اساس مجموع هدفگذاری (تعداد صدور تشکلهای جوانان در سال ۹۸) ۸۰۳ نهاد بوده است که ثبت ۶۶۸ سمن محقق شده است.

همچنین استانهای ایلام با ۲۳۳ درصد، سمنان ۲۱۲ درصد و یزد با ۱۸۲ درصد، بیشترین میزان تحقق اهداف و استانهای لرستان با ۴۷ درصد، خراسان رضوی با ۴۱ درصد و تهران با ۱۴ درصد، کمترین میزان تحقق اهداف پیشبینی شده را به خود اختصاص دادهاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز