معاون پایش و نظارت محیط زیست تهران:

افزایش آلاینده‌ها در سال ۹۹ بسیار کم خواهد بود/ شاخص‌های سنجش کیفیت هوا تغییر کرده است/ آلاینده ازن تا پایان تابستان وجود دارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۰۷:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۹۸۵۶
افزایش آلاینده‌ها در سال ۹۹ بسیار کم خواهد بود/ شاخص‌های سنجش کیفیت هوا تغییر کرده است/ آلاینده ازن تا پایان تابستان وجود دارد
محمد رستگاری گفت: در سال جاری شاخص‌های سنجش کیفیت هوا توسط مرکز پایش تغییر کرده به همین علت روزهای هوای پاک کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران، با اشاره به پیش‌بینی آلودگی هوا در سال جاری گفت: غلظت آلاینده‌های هوای تهران در سال 99 نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری نخواهد داشت. با توجه به پیش‌بینی‌ها به‌علت اینکه غالب آلودگی تهران منشا خودرویی دارد، احتمال می‌رود حتی اگر به سبب شیوع کرونا محدودیت‌هایی وضع شود، آلاینده‌ها در ماه‌های آینده سال 99 کاهش پیدا کند زیرا تغییر چشم‌گیری نسبت به سال‌های قبل مشاهده نمی‌شود.

او افزود: در سال جاری شاخص‌های سنجش کیفیت هوا توسط مرکز پایش تغییر کرده به همین علت روزهای هوای پاک کاهش پیدا کرده است. برای مثال در گذشته با وجود 15 میکروگرم آلاینده اعلام می‌شد هوا پاک است اما در زمان حال با وجود 12 میکروگرم آلاینده اعلام می شود که هوا پاک است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: شاخص‌های ازن و نیتروژن نیز در همین راستاد تغییراتی کرده‌اند. بنابراین یکی از علل افزایش ورزهای ناسالم همین تغییر شاخص‌هاست و احتمال دارد تعداد آن‌ها تا پایان سال به این علت اندکی افزایش یابد.

رستگاری با اشاره به سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای کشوری در راستای بررسی کیفیت هوا اظهار کرد: آلوده‌تر شدن هوای تهران در سال 99 به صورت شدید را رد می‌کنم و اظهارنظر دقیق‌تر این خصوص نیاز به یک پژوهش گسترده دارد. به صورت چشمی نمی‌توان در مورد این مسئله قضاوت کرد.

این مقام مسئول در محیط زیست تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران در ادامه سال گفت: کیفیت هوا در سال 99 تقریبا مشابه سال 98 بود زیرا اقداماتی که در راستای کیفیت هوا انجام می‌شود، همان اقدامات هستند و پدیده نوظهور آلوده کننده‌ای نیز رصد نشده است. تنها علتی که می‌تواند وضعیت سال 99 را نسبت به سال گذشته بدتر کند تغییرات آب و هوایی جدید است، در غیر این صورت کیفیت هوا تقریبا مشابه سال گذشته است.

او افزود: بزرگ‌ترین چالش کیفیت هوای تهران در فصل تابستان ازن است که تا پایان فصل گرما همچنان وجود دارد و با برودت هوا این عامل کاهش می‌یابد. در 48 ساعت گذشته که شاخص کیفیت هوا 17 بود و در شراط ناسالم قرار داشت نیز به واسطه همین آلاینده به مرز خطر نزدیک شده بود.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز