برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

احتمال بازگشت قرنطینه کامل کرونایی/ تعویق کنکور ارشد و دکتری/ زجرکش کردن خرس قهوه‌ای بخت برگشته/ پسر بچه ۸ ساله قاتل شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۲۳:۵۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۹۸۸۰
احتمال بازگشت قرنطینه کامل کرونایی/ تعویق کنکور ارشد و دکتری/ زجرکش کردن خرس قهوه‌ای بخت برگشته/ پسر بچه ۸ ساله قاتل شد
در هفته گذشته اتفاقات بسیار در حوزه اجتماعی رخ داد که باهم به مرور برخی از این اخبار می‌پردازیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

تکرار هفته: کرونا همچنان ماندگار است

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز گذشته گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

همچنین لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند این در حالی است که ۲۵ استان کشور در وضعیت هشدار و قرمز شیوع این ویروس هستند.

احتمال هفته: بازگشت قرنطینه کامل

با افزایش دو برابری مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ۶ هفته گذشته در جهان، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشورها ممکن است مجبور شوند «قرنطینه کامل» را اجرا کنند.

شرط هفته: دریافت کتاب درسی در گرو ثبت‌نام در مدرسه

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ثبت سفارش کتاب‌‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول دبستان، هفتم و دهم پس از ثبت‌نام در مدارس امکان‌پذیر است.

تعویق هفته: کنکور ارشد و دکتری

پس از لغو آزمون های دکتری و ارشد 99 این زمان دیگری موکول شد. با اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز، روز پنج شنبه ۹ مرداد سال ۹۹ و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ تعیین  و سایر آزمون‌ها شامل آزمون سراسری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای طبق برنامه زمانی قبلی اعلام شده برگزار خواهد شد.

خبر خوب هفته: استخدام بخش خصوصی

ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی، با حضور بیش از ۲۴۰۰ شرکت بخش خصوصی از ۲۱ تیرماه به مدت ۱۴ روز آغاز شد. در این آزمون ۲۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری به شناسایی و جذب نیروی انسانی مورد نیاز اقدام می‌کنند و ۱۸۵۰۰ موقعیت شغلی موجود است.

خبر بد هفته: عفونی تر شدن کرونا

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پژوهشگران شواهد محکمی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد یک جهش جدید در ژنوم SARS-CoV-۲، قدرت انتشار آن را افزایش داده و این ویروس کرونا را عفونی‌تر کرده است.

غم هفته: مرگ خرس قهوه ای

یوسف محمدی، رئیس اداره محیط زیست مشگین‌شهر، گفت: در پی ورود یک قلاده خرس قهوه‌ای به نزدیکی روستای هفت چشمه از توابق بخش ارشق در ۶ کیلومتری شهر رضی اهالی روستا نسبت به متواری کردن آن اقدام می‌کنند.

او افزود: با گزارش مردمی به اداره محیط زیست و اعزام محیط‌بانان به منطقه پس از بررسی و تحقیقات محلی مشخص شد راننده تراکتور پس از خسته کردن خرس، حیوان زبان بسته را با تراکتور زیر گرفته به طوری که آثار شکستگی و خونریزی در بدن این حیوان مشاهده شد.

شوک هفته: قاتل 8 ساله

پسربچه هشت ساله با چاقو برادر دوازده ساله‌اش را به قتل رساند. درگیری این دو برادر بر سر یک تلفن همراه در یکی از محلات شیراز رخ داد. «طاها» پسر کوچک خانواده بعد از چند دقیقه درگیری با چاقو به «امین» برادر بزرگترش حمله می‌کند و ضربه‌ای به قلب او می‌زند. هر چند «امین» بلافاصله پس از زخمی‌ شدن به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحت به‌حدی بود که کادر درمانی هم کار چندانی از پیش نبرد و او در نهایت جانش را از دست داد.

این دو برادر در خانه با هم درگیر شدند. ظاهرا پدر چند روز پیش از حادثه برای امین تلفن همراهی خریده و باعث ناراحتی برادر کوچک‌تر شده بود. همین موضوع باعث شد امین و طاها چندبار با هم گلاویز شوند. شب حادثه هم مثل دفعات قبل طاها عصبی از اینکه برادرش تلفن همراه جدیدی در دست گرفته، با او درگیر شد و بعد هم در یک چشم برهم زدن با چاقو ضربه‌ای به سینه برادرش وارد کرد.

سهولت هفته: تسهیل فرزندخواندگی

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به چگونگی تسهیل قانون فرزندخواندگی گفت: قانون فرزندخواندگی مصوب سال 1353 بود که تا سال 1392 اجرایی می‌شد اما قانون جدیدی در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که این قانون را تسهیل کرد.

او افزود: در قانون قبلی فقط کودکانی که پدر و مادر نداشتند را می‌توانستیم به فرزندخواندگی بدهیم اما طبق قانون جدید اگر قاضی تشخیص دهد کودکی باید از پدر و مادر خود جدا شود و آنها صلاحیت نگهداری او را ندارند، می‌توان او را به فرزندخواندگی سپرد.

نظر شما
پرونده ویژه