یونیسف خبر داد:

کاهش واکسیناسیون کودکان

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۲:۳۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۰۴۲۹
کاهش واکسیناسیون کودکان
سازمان ملل و صندوق کودکان وابسته به آن (یونیسف) اعلام خطر کرده‌اند که در دوران کرونا، واکسینه کردن خردسالان کاهش چشمگیری یافته و ادامه این روند دستاوردهای این حوزه را تهدید می‌کند و همچنین این هشدارها بیش از همه متوجه آفریقا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یونیسف و سازمان ملل از کاهش آشکار واکسیناسیون کودکان در دوران شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیانیه این دو نهاد تاکید می‌کند که حداقل ۳۰ کارزار واکسن سرخک در سراسر جهان تعلیق شده و این می‌تواند به شیوع عفونت سیستم تنفسی کودکان در سال جاری یا سال آینده منجر شود.

یونیسف و سازمان ملل به طور ویژه از خطر شیوع سرخک در کشورهایی چون نیجریه یاد می‌کنند.  

پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف می‌گوید: این برهه خطیری برای کودکان نیجریایی است و در حال حاضر ۳۰ درصد کودکان زیر پنج سال فاقد دسترسی به ایمن‌سازی علیه سرخک در نیجریه زندگی می‌کنند.

صندوق کودکان ملل متحد یادآور می‌شود که واکسیناسیون خردسالان در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته و این با شیوع کرونا مرتبط است.

هاوکینز می‌گوید: لازم است درباره اقدامات آتی فکری کرد و از جمله می‌توان از ساختارهای بهداشتی و درمانی که برای مقابله با کرونا ایجاد می‌شود، بهره برد.

نظر شما