آخرین وضعیت آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویر احمد

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۸:۳۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵۰
آخرین وضعیت آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویر احمد
با تلاش نیروهای مردمی و عوامل استانی آتش سوزی در ارتفاعات کهگیلویه و بویر احمد مهار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چند شب گذشته بار دیگر مراتع جنوبی استان کهگیلویه بویراحمد طعمه حریق شد تا بار دیگر نگرانی‌ها در خصوص این استان و جنگل های آن زیاد شود.

آتش زدن مزارع عامل آتش سوزی کهگیلویه

عزیز فیلی، معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در این خصوص گفت: پنج‌شنبه شب گذشته در حوالی شهر دهدشت قسمتی از مزارع که جهت از بین بردن ضایعات آتش زده شده بودند، شعله‌های آن به مراتع اطراف سرایت کرده بود که نیروهای منابع طبیعی و فرمانداری پس از این حادثه وارد عمل شدند.

او افزود: این عملیات با جدیت ادامه پیدا کرد و در حوالی یک بامداد 27 تیرماه حریق اطفا شد. این آتش‌سوزی در یک محوطه 20 هکتاری رقم خورد که با تلاش و اقدام فوری، کل این محدوده طعمه حریق نشد و خوشبختانه خسارت جانی و مصدومیت نیز در پی این حادثه گزارش نشده است. این قبیل آتش سوزی ها متاسفانه در سطح استان به صورت روزمره رقم می خورد.

فیلی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در هیچ یک از نقاط و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی وجود ندارد و وضعیت کاملا عادی است. 

از سوی دیگر فعالین محیط زیست و نیروهای مردمی استان نیز در این خصوص ابراز نگرانی کردند و از تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای مردمی در عرصه حفظ مراتع و جنگل‌های زاگرس به صورت جدی خبر دادند.

جواد نارکی، رئیس انجمن زیست محیطی و مردم نهاد سبزگامان گچساران، در این رابطه گفت: آتش‌سوزی گذشته خسارتی در پی نداشت اما در محلی بسیار حساس رقم خورد که اگر اقدام به موقع صورت نمی‌گرفت، ممکن بود روزهای زیادی آتش‌سوزی استان را درگیر کند.

او افزود: این آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل رقم خورد که یک نقطه بسیار خطرپذیر است و نیروهای مردمی به صورت گذری این آتش را مشاهده کردند که توانستیم با حضور به موقع و با استفاده از دستگاه‌های دمنده به مقابله با این آتش بپردازیم.

نارکی اظهار کرد: مردم محلی اولین افرادی بودند که به محل حادثه رسیدند و توانستند قسمت اعظمی از آن را مهار کنند. آتش‌سوزی‌ها در استان به صورت آنی رقم می‌خورد و این به علت وزش شدید باد است که ظرف مدت بسیار کوتاهی وسعت آتش را به یک هکتار می‌رساند. 

او در پایان خاطرنشان کرد: شب گذشته یکی از خوش‌شانسی‌هایی که داشتیم این بود که با وزش باد مواجه نشدیم و توانستیم در ساعات نه چندان زیادی با امکانات اولیه آتش را خاموش کنیم. وضعیت زاگرس به مرحله ای رسیده است که نگرانی ها در خصوص آن زیاد است و بسیاری از گونه های نادر را از بین برده است و این امر دل هر دوست دار محیط زیستی را آزرده می کند.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز