هشدار هواشناسی نسبت به طغیان گرما

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۸:۳۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۱۲۴۹
هشدار هواشناسی نسبت به طغیان گرما
یک کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی در سراسر کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی، به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور پرداخت و گفت: امروز بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و کرمان بارش‌های پراکنده‌ای رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به جز ارتفاعات البرز مرکزی که با بارش‌های پراکنده روبه‌روست، در سایر مناطق کشور آسمان صافی را خواهیم داشت البته با افزایش نسبی دما در این مناطق همراه است.

او ادامه داد: در روز چهارشنبه و پنج شنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و همینطور ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های رگباری رخ می‌دهد که آن هم با کاهش محسوس دما همراه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز طی این مدت، به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

او افزود: همچنین روز‌های جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود؛ اما طی پنج روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل، وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که گاهی سبب خیزش گرد و خاک نیز می‌شود.

 کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرق دریای عمان، طی پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود، تصریح کرد: ارتفاع موج در این مدت به دو تا سه متر نیز می‌رسد به فعالان دریایی هشدار می‌دهیم که به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند، زیرا احتمال غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌ها و شناور‌های سبک وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه در استان خوزستان و مناطق غرب و جنوب ایلام، دمای بیش از ۴۹ درجه نیز پیش‌بینی شده است.

 کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه  احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان تهران بری امروز وجود دارد، تصریح کرد: همچنین حداکثر دمای تهران امروز به ۳۷ درجه سانتیگراد و فردا به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و حداقل دما هم پیش‌بینی شده است که به ۲۷ درجه سانتیگراد برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز