عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

کرونا مرگ آنی ندارد/ بی‌توجهی به وضعیت سلامتی مرگ به دنبال دارد/ مردم آزمایشگاه‌های ارزان را پیدا کنند

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۸:۵۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۶
کرونا مرگ آنی ندارد/ بی‌توجهی به وضعیت سلامتی  مرگ به دنبال دارد/ مردم آزمایشگاه‌های ارزان را پیدا کنند
مسعود مردانی به تشریح چرایی مرگ‌های آنی به دلیل کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر به دلیل کرونا اخبار مرگ‌ومیر فراوان به گوش می‌رسد. این در حالی است که برخی افراد فوت شده به اذعان خانواده و بستگان سالم و در سنین جوانی بودند و هیچ علائمی از ابتلا به کرونا نداشتند.

مسعود مردانی، عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا گفت: کرونا تمامی افراد را در بر می‌گیرد. در اغلب موارد افراد بی‌توجه به بیماری خود هستند و در مرحله آخر ابتلا به بیماری متوجه وضعیت جسمانی‌شان می‌شوند. در این شرایط فرد به یکباره در بیمارستان، منزل، محل کار  و...  فوت می‌کنند.

 او اظهار کرد: هم اکنون با اپیدمی بیماری کرونا مواجه هستیم، بی‌شک مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جامعه افزایش پیدا می‌کند. شاید دستگاه تنفسی برخی از افراد به دلیل ابتلا به کرونا و بی‌توجهی به روند درمان درگیر شده و به یکباره فوت کرده است.

مردانی افزود: مردم عادت دارند در فضای مجازی نسبت به این گونه مرگ‌ومیرها بزرگنمایی کنند. در حالی که فرد مبتلا به بیماری به دلیل بی‌توجهی به وضعیت سلامتی‌اش فوت کرده است.

تست سرولوژی قابل استناد نیست

این پزشک عفونی در پاسخ به این سوال که آزمایشات کرونا گران است و این مقوله باعث شده همگان نتوانند تحت آزمایشات قرار بگیرند، تاکید کرد: تست‌های سرولوژی برای بررسی روند کرونا استفاده می‌شود و نمی‌توان بر اساس این آزمایش تصمیم‌گیری کرد.

گرانی آزمایشات کرونا

این پزشک عفونی درباره گرانی آزمایشات کرونا و تمهیدات برای اخذ آزمایش کرونا با قمیت مناسب گفت: آزمایشات (PCR) به دلیل واردات کیت‌ها گران است. البته برخی از آزمایشگاه‌ها هم به شکل نصف قیمت به انجام آزمایشات مناسب می‌پردازند. مردم باید این گونه آزمایشگاه‌ها را پیدا کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون بیماری کرونا شدت یافته است، افزود: باید دانست زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در مجامع پرتردد برای مصونیت برابر این بیماری موثر است. باید دانست تغذیه تاثیری بر کرونا ندارد. مردم ما خواستار دستیابی به سلامتی با تغذیه هستند. در صورتی که خوراکی‌ها تاثیری در کرونا ندارد. هرچند پیشنهاد می‌شود افراد میوه، سبزیحات و مایعات فراوان مصرف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز