کرونا، پیش بینی وضع هوا را هم مختل کرد

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۱۴۳۰
کرونا، پیش بینی وضع هوا را هم مختل کرد
محققان دانشگاه لنکستر واقع در انگلیس دریافتند در اثر کاهش پروازهای تجاری جهان بر اثر شیوع کووید ۱۹، در ماه‌های مارس و می بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از قابلیت نظارت هوایی بر وضعیت آب و هوا کاسته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معمولا هواپیماها از طریق ثبت اطلاعات مربوط به دمای هوا، رطوبت نسبی، فشار هوا و شدت باد در مسیر حرکت خود، امکان پیش بینی وضعیت آب و هوا را با دقت بیشتری فراهم می‌کنند. اما با کاهش پروازها در فصل بهار، دقت این اطلاعات کاهش یافته و در نتیجه پیش‌بینی وضعیت آب و هوا نیز با دقت کمتری انجام می‌شود.

پیش بینی وضعیبت آب و هوا یکی از بخش‌های ضروری روزمره است، اما کاهش دقت این پیش بینی می‌تواند آثار نامطلوبی را بر اقتصاد برجای بگذارد. این پیش بینی، کشاورزی، بخش انرژی و شبکه انتقال نیرو را بیش از سایر بخش‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهند. توربین‌های بادی به پیش‌بینی دقیق وضعیت آب و هوا وابسته هستند و شرکت‌های انرژی نیز برای تخمین میزان انرژی موردنیاز روزانه به پیش بینی دمای هوا وابسته هستند. در صورتی که دقت پیش بینی وضعیت آب و هوا با همین روند ادامه یابد، شبکه توزیع نیرو دچار اختلال خواهد شد و در نتیجه ممکن است بخش‌هایی از کشورها دچار قطع برق شوند.

به گفته محققان مناطقی که بیشترین ترافیک هوایی را داشتند، بیش از سایر مناطق تحت تاثیر کاهش دقت پیش‌بینی وضعیت آب و هوا قرار می‌گیرند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی  ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز