تذکر زهرا صدراعظم نوری به مدیرکل دادگستری استان تهران:

کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قاضی ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۱۴۷۵
کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قاضی ندارد
رییس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن بیان این مطلب که تعداد زیادی از پرونده های مراجعان در کمیسیون های ماده 100 بررسی نشده، به معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده 100 برای تسریع در بررسی پرونده‌های مراجعان انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا صدراعظم نوری، در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورا، گفت: ابتدا برای سهیل گوهری عزیز که براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، از خداوند متعال طلب مغفرت کرده، و برای همسر و خانواده‌اش طلب صبر و شکیبایی، و برای همه بیماران بویژه بیماران کرونایی آروزی سلامتی و بهبودی کامل دارم.

او ادامه داد: تذکر من درباره حضور نداشتن نماینده دادگستری در برخی از شعب کمیسیون‌های ماده 100 است. مطابق تبصره 1 ذیل ماده      100قانون شهرداری‌ها، اعضای کمیسیون‌ها و شعب مختلف ماده 100مرکب از قضات دادگستری، شورای اسلامی شهر و نمایندگان وزارت کشور هستند، و قانون گذار مدت محدود 10 روز را برای ذینفع، جهت ارسال لایحه دفاعیه در نظر گرفته و کمیسیون ها نیز باید پس از آن ظرف یک ماه، تصمیم مقتضی و آرای لازم را با حضور اعضای کمیسیون ها  صادرکنند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اهمیت موضوع و پیگیری‌های مستمر اداره کل اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 در تعدادی از شعب کمیسیون ماده 100 به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا، اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماه ها به تاخیر افتاده است. لازم است در راستای اعمال ضوابط و همچنین رعایت حقوق شهروندان رسیدگی به پرونده ها تسریع شود.

نوری با بیان اینکه در برخی از کمیسیون‌ها 4ماه است که قاضی حضور ندارد، و بررسی پرونده‌های این کمیسیون‌ها باقی مانده است، اظهار کرد: از این رو از مدیرکل دادگستری استان تهران انتظار دارد، نسبت به معرفی و تکمیل اعضای دادگستری در کمیسیون های ماده 100 اهتمام لازم را معمول نماید، تا عقب ماندگی امور شعب موسوم و پاسخ به ذینفعان جبران و رضایت شهروندان حاصل شود.

نظر شما