معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور مطرح کرد:

تقدیر از کاهش نرخ فاصله بین دختران با پسران بازمانده از تحصیل

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۱۴۹۳
تقدیر از کاهش نرخ فاصله بین دختران با پسران بازمانده از تحصیل
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تلاش‌های آموزش و پرورش منجر به افزایش نرخ پوشش تحصیلی دختران شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، در دیدار با وزیر و جمعی از اعضای شورای معاونان آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: در سال‌های اخیر همکاری‌های مؤثری بین دو دستگاه وجود داشته است. بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب، دولت تا لحظه آخر تلاش‌های خود را انجام خواهد داد لذا یکی از فعالیت‌های ما همکاری با آموزش و پرورش در زمینه‌های مشترک است که همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

ابتکار بر لزوم تقویت ارتباط بین پدر و مادر و سایر اعضای خانواده تأکید و عنوان کرد: موضوع مهارت‌های ارتباطی و تحکیم خانواده همواره باید در برنامه‌ها موردتوجه قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به آیات قرآن مجید اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب فقط مربوط به دختران نیست لذا اگر آموزش‌وپرورش برنامه‌ای در این خصوص دارد باید شامل پسران نیز باشد.

او ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب مربوط به کل جامعه است لذا باید آموزش‌های لازم به پسران داده شود تا رفتار مناسبی با دختران داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان افزود: گفتگوی بین نسلی می‌تواند موضوعش عفاف و حجاب در پسران نیز باشد لذا مبانی گفتگوی بین نسلی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کارشده است و سعی کردیم برنامه‌ای علمی و مستند در این زمینه ارائه دهیم.

او به دیدگاه خوب وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص دختران اشاره کرد و افزود: امیدوارم برای نیل به اهداف نظام بتوانیم بیش‌ازپیش گام برداریم.

ابتکار گفت: شاخص‌های هشتگانه عدالت جنسیتی در سال ۹۶ با حضور رئیس‌جمهور تصویب شد و اکنون به عنوان دستورالعملی برای کار در حوزه زنان و دختران و توسعه عدالت جنسیتی است.

او افزود: ۳۱ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده وجود دارد لذا هراستان می‌تواند یکی از برنامه‌های اصلی را در دستور کار قرار دهد؛ بنابراین برای اجرایی شدن سند ارتقای زنان نیازمند همکاری آموزش‌وپرورش هستیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان تصریح کرد: بر اساس آمار و ارقام فاصله دختران بازمانده از تحصیل با پسران بازمانده از تحصیل بسیار کاهش‌یافته است و این موضوع نشانه تلاش‌های ما برای برقراری عدالت جنسیتی است.

او اضافه کرد: مهارت‌های ارتباطی می‌تواند برای داشتن زندگی مفید به دختران کمک کند، لذا برای ارتقا سطح تاب‌آوری در برابر آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و دختران و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنیم لذا کاهش خودکشی در بین دختران از دستاوردهای خوب در این حوزه است.

ابتکار خاطرنشان کرد: ضروری است برای فعالیت‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و آموزش‌وپرورش، پیوست‌های رسانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم گزارش‌های خوبی در پایان دولت به مردم ارائه دهیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در دولت دوازدهم ۱۶ موافقت‌نامه با سایر دستگاه‌ها داشتیم که بیشترین آن‌ها ازلحاظ کمی وکیفی با آموزش و پرورش بوده است.

ابتکار گفت: توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایر با آموزش ۹۰۰۰ نفر، توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده، آموزش حقوق کودک به بیش از ۶ هزار نفر، تقویت شیوه‌های مهارتی اولیا، توانمندسازی دانشجو معلمان، جذب ۱۴۸۱ دختر و پسر بازمانده از تحصیل طی ۵ سال ازجمله موارد همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با آموزش‌وپرورش است.

در پایان این نشست مشترک، توافقنامه همکاری بین دو طرف منعقد و به امضا رسید.

در این دیدار تعدادی از معاونان وزیر آموزش‌وپرورش ازجمله معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و فرهنگی، معاون تربیت‌بدنی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و مسئول امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش حضور داشتند و هر یک، گزارشی از عملکرد خود در امور زنان و دختران ارائه دادند.

بر اساس این گزارش؛ آموزش مهارت‌های گفتگو و ارتباط مؤثر، آموزش افزایش مشارکت اجتماعی دختران، آموزش مهارت‌های کودکیاری به دانش آموزان، جذب دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل از موضوعات این توافقنامه برای اجرا تا پایان سال ۱۳۹۹ است.

نظر شما