رئیس اداره آگاهی تهران:

شرکت‌های هرمی به جنوب پایتخت رسیده‌اند/ وزارت صمت باید بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نظارت کند

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۴:۴۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۱۵۵۲
شرکت‌های هرمی به جنوب پایتخت رسیده‌اند/ وزارت صمت باید بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نظارت کند
سردار علیرضا لطفی گفت: در گذشته شاهد بودیم فعالیت شرکت‌های هرمی در قسمت‌های غربی پایتخت متمرکز بود اما امروزه شاهد هستیم فعالیت این شرکت‌ها به محله‌های جنوبی پایتخت نیز سرایت کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نظر می‌رسد بار دیگر پدیده شرکت‌های هرمی به‌صورت قارچ‌گونه در حال رشد در شهر تهران و برخی شهرستان های دیگر است. مقوله ای که به گفته برخی مسئولین مشکلات اقتصادی مردم را به سمت آن ها سوق می دهد. پدیده ای که در گذشته با وضع قانون و قرار گرفتن در مصادیق مجرمانه تا حدود زیادی از گسترش آن در جامعه جلوگیری شد اما به نظر می رسد این روزها با توسعه روش‌های فریب و اغفال این پدیده مجرمانه بار دیگر در حال گسترش در شهر تهران است.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، در این رابطه گفت: در گذشته شاهد بودیم فعالیت شرکت‌های هرمی در قسمت‌های غربی پایتخت متمرکز بود اما امروزه شاهد هستیم فعالیت این شرکت‌ها به محله های جنوبی پایتخت نیز سرایت کرده است. شرکت هایی که بدون مجوز به جذب جوانان با وعده های دروغین می پردازند.

او افزود: قاعده این است که هر رده ای که به این شرکت ها مجوز می دهد باید بر آن ها نیز نظارت کند. آن دسته از شرکت‌های بازاریابی شبکه ای که از صنوف وزارت صمت مجوز اخذ می کنند باید تحت نظر این نهادها قرار گیرند. بازرسان وزارت صمت باید بر این قبیل شرکت های زنجیره ای بازاریابی نظارت کند و بازرسان خود را در این حوزه به کار گیرند.

سردار لطفی در خصوص نحوه برخورد با این قبیل شرکت ها اظهار کرد: اطلاعات واصله از این شرکت ها در اختیار پلیس اماکن قرار می‌گیرد تا برخورد با آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز