درمان ویروس کرونا با پروتئین

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۱:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۲۱۷۳
درمان ویروس کرونا با پروتئین
اخیرا روش درمانی یک شرکت بریتانیایی در آزمایش بالینی عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تعداد افراد مبتلا به کرونا در حال نزدیک شدن به مرز ۱۵ میلیون نفر است و همه منتظر عرضه واکسن این ویروس هستیم. در حالی که واکسن می‌تواند مانع از ابتلا به این بیماری شود، درمان برای افراد درگیر با آن مناسب خواهد بود و اخیرا روش درمانی یک شرکت بریتانیایی در آزمایش بالینی عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.

کمپانی «Synairgen» از «اینترفرون بتا» در داروی خود، «SNG001» استفاده می‌کند، پروتیئنی که در زمان ابتلا به یک ویروس در بدن تولید می‌شود. این پروتئین با استفاده از «نبولایزر» به صورت مستقیم وارد ریه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ می‌شود تا تحریک سیستم ایمنی بدن را در پی داشته باشد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که این درمان توانسته تا ۷۹ درصد ریسک تشدید علائم بیماری را کاهش دهد و به عنوان نمونه افراد دیگر نیازی به دستگاه تنفس مصنوعی نداشته‌اند. Synairgen ادعا کرده که بیماران با دو تا سه بار مصرف این دارو، به مرحله‌ای می‌رسند که ویروس کرونا نمی‌تواند مانع از انجام کارهای روزمره توسط آن‌ها شود.

در آزمایش بالینی مشخص شده که این دارو می‌تواند مشکل تنگی نفس بیماران را تا حد زیادی برطرف کند. علاوه بر این، گفته شده که میانگین زمان بستری بودن بیماران نیز یک سوم کاهش داشته و پس از دریافت دارو، بجای ۹ روز، ۶ روز را در بیمارستان سپری کرده‌اند.

در آزمایش بالینی ۱۰۱ داوطلب از ۹ بیمارستان بریتانیا حضور داشتند. به نیمی از آن‌ها دارو داده شد، در حالی که نیمی از آن‌ها «پلاسیبو»، یک ماده غیرفعال دریافت کردند. در حال حاضر نتایج آزمایش بالینی در ژورنالی چاپ نشده و همچنین Synairgen اطلاعات را به صورت کامل منتشر نکرده، بنابراین نمی‌توانیم یافته‌های آن را تایید کنیم.

با وجود چنین موضوعی، اگر این شرکت بریتانیایی نتایج خود را منتشر کند، یک گام بزرگ در درمان ویروس کرونا برداشته شده است. در صورتی که در دور بعدی آزمایشات افراد بیشتری شرکت کنند و نتایج آن‌ها نیز مثبت باشد، با یک چرخش بزرگ در نحوه مبارزه با ویروس کرونا روبه‌رو خواهیم شد.

به گفته مسئول آزمایش بالینی، «تام ویلکینسون»، افراد کمی در تست اولیه حضور داشته‌اند اما نتایج قابل توجهی از خود بجا گذاشته‌اند. مدیرعامل این شرکت، «ریچارد مارسدن» نتایج را بسیار خوب توصیف کرده و آن را یک موفقیت بزرگ در درمان افراد بستری در بیمارستان‌ها دانسته است.

به گفته ماردسدن، این کمپانی یافته‌های خود را چند روز آینده منتشر خواهد کرد تا مجوز دریافت کند، البته فرایند آن چندین ماه طول می‌کشد. این احتمال وجود دارد که دولت بریتانیا به آن مجوز استفاده اضطراری اعطا کند تا این پروتئین در کنار داروی ضد ویروس رمدسیویر قرار بگیرد.

شاید دولت بریتانیا مجوز انجام آزمایشات بیشتر را صادر کند تا نتایج آن‌ها با دقت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند و امنیت دارو ثابت شود. در صورت کسب مجوز، تولید دارو و نبولایزر باید افزایش پیدا کند.

اینترفرون بتا در خط مقدم مقابله با ویروس قرار دارد و برای حملات ویروس به بدن هشدار می‌دهد. به نظر می‌رسد ویروس کرونا برای تکثیر خود در بدن و فرار از سیستم ایمنی، این پروتئین را سرکوب می‌کند. داروی جدید فرمولاسیون مخصوصی از اینترفرون بتا را توسط نبولایزر به صورت مسقیم به مجاری تنفسی می‌رساند که پروتیئن را تبدیل به یک آئروسل می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز