معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

پرداخت ۶ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج تا پایان خرداد ۹۹/افزایش متقاضیان وام ۵۰ میلیونی ازدواج/طرح وام تجمیعی به مجلس می رود

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۰:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۲۳۸۴
پرداخت ۶ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج تا پایان خرداد ۹۹/افزایش متقاضیان وام ۵۰ میلیونی ازدواج/طرح وام تجمیعی به مجلس می رود
محمد مهدی تندگویان گفت: میزان متقاضیان وام ازدواج از سال گذشته تاکنون افزایش داشته است به گونه‌ای که 6 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان وام ازدواج تا پایان خرداد 99 پرداخت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان،معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در ابتدای سخنان خود گفت: شهادت حضرت جواد الائمه را تسلیت می‌گویم و آرزوی بهره مندی از خیرات و رهنمودهای این بزرگان را برای جوانان کشور دارم.

او با اشاره به آغاز هفته ازدواج گفت: امسال هفته ازدواج از 1 مردادماه آغاز می شود و پیشاپیش فرارسیدن سالروز حضرت علی (ع) و حضرت  فاطمه (س) را تبریک می گویم البته جا دارد با همه این تبریک ها و تسلیت ها از رفتن دو خبرنگار عزیز سهیل گوهری و روح الله رجایی که با اخلاق ترین خبرنگاران بودند را تسلیت بگوییم.

تندگویان تصریح کرد: کاهش ازدواج در سال های گذشته همچنان ادامه دارد که البته به چندعامل بستگی دارد و به نظر من برخی از این دلایل طبیعی است که یکی از آنها کاهش فرزندآوری است که در دو دهه گذشته شروع شده و تاثیرات خود را نشان می دهد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در ادامه به مشکلاتی که مانع ازدواج می شود، گفت: مشکلات اقتصاد، فرهنگی، مسکن، اشتغال و... باعث شده در مجموع یک شیب کاهشی در حوزه امر ازدواج داشته باشیم که البته امسال کرونا هم تاثیر بسیاری داشته است.

تندگویان با اشاره به تاثیر کرونا بر کاهش میزان ازدواج گفت: : بسیاری از جوانان که قصد ازدواج داشتند به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراسم ها ازدواج آنها به تاخیر افتاد که این نگرانی ما را افزایش داده است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شعار هفته ازدواج امسال گفت: شعار ما این است که امر شروع زندگی و تشکیل خانواده را بدون مراسم، تبدیل به فرهنگ کنیم چرا که خیلی از این مراسم ها چیزی جز هزینه مضاعف و تشریفات نبود.

او افزود: برای جوانان، امسال بهترین فرصت است تا بدون مراسم وارد زندگی مشترک خود شوند چرا که در حال حاضر برای مردم جا افتاده است و کسی از آنها توقع مراسم ندارد.

تندگویان بیان کرد: امسال همراهی خیرین در ازدواج جوانان را شعار خود قرار دادیم و سال گذشته برای اولین بار این مجمع تشکیل شد و تمام استان ها در حال حاضر  مجمع خیرین ازدواج را دارند و در حال فعالیت هستند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: زوجینی که در استان ها می خواهند ازدواج کنند ممکن است در موضوعات مختلف مانند مسکن، جهیزیه، اشتغال و... مشکل داشته باشند آنها می توانند به مجمع ملی خیرین ازدواج مراجعه کنند تا براساس پایشی که خیرین انجام می دهند با یک وحدت رویه مشخص کمک هزینه دریافت کنند.

تندگویان خطاب به خیرین گفت: برخی از خیرین علاقه دارند کار خیر را به شیوه سنتی انجام دهند چون معتقدند کار خیر باید مخفی باشد البته ما هم اصرار نداریم آنها را رسانه ای کنیم هدف ما از تشکیل مجمع این است که خیرین ساماندهی شوند تا کمک ها عادلانه به دست مردم برسد.

او اظهار کرد: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که یک خانواده به شکل موازی از چند نهاد کمک دریافت می کند اما یک خانواده از هیچ کمکی بهره مند نشود.

تندگویان در خصوص عملکرد مجمع خیرین ازدواج گفت: سال گذشته 15 هزار جهیزیه، 5 هزار مراسم ازدواج، 3600 وام ازدواج، 3200وام مسکن، 3500 وام اشتغال،. 2700 مسکن، 4 هزار اشتغال به جوانان در شرف ازدواج پرداخت شد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از طرح وام تجمیعی خبر داد و افزود: طرح وام تجمیعی جوانان را از طرف دولت به مجلس ارائه دادیم که اگر انجام شود گام بزرگی برای کمک به جوانان برداشته می شود چرا که 100 میلیون تومان پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز جوانان برای آغاز زندگی است.

به گفته او تا کنون 6 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان وام ازدواج تا پایان خرداد 99 پرداخت شده است.

محمدمهدی تندگویان در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درخصوص جزئیات کمپین مشاوره رایگان در مراکز مشاوره تخصصی ازدواج گفت: مشاوره جزو وظایف ابلاغی دولت است و ما هم در این زمینه به صورت جدی ورود کردیم به طوری که در سال گذشته کمتر از 70 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج وجود داشت که عمدتا در تهران بودند اما در حال حاضر بالای 300 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در سطح کشور داریم و همچنان با درخواست  روانشناسان و روانکاوان رو به افزایش است.

او در ادامه افزود: ما مراکز مشاوره ازدواج را پس از  تاسیس رها نمی کنیم بلکه سالی دوبار دوره های تخصصی برگزار می کنیم که همه مشاورین موظف هستند این دوره های تخصصی را بگذرانند چرا که مسائل جوانان نوپدید است و روانشناسان باید با آنها آشنا شوند.

تندگویان تصریح کرد: مطالبه من این است که این آموزش و مشاوره های ازدواج در کشور اجباری شود و همه جوانان موظف شوند کارگاه چندساعته بگذرانند.

او در انتقاد به آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش باید در کنار تحصیلات و مسائل علمی چند ساعت هم به آموزش مهارت ارتباط اختصاص دهد تا فرزندان ما مهارت برقراری ارتباط را آموزش ببینند و بتوانند متعهدانه وارد زندگی مشترک شوند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: من مطمئن هستم اگر در مدارس آموزش های مهارت برقراری ارتباط داده می شد ما الان با کاهش ازدواج رو به رو نبودیم و چه بسا سیر صعودی به خود می گرفت.

تندگویان گفت: در هفته ازدواج، جوانان می توانند به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج ما مراجعه و 6 ساعت مشاوره رایگان دریافت کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به محدودیت سنی وام ازدواج بیان کرد: مسئله ای که به اشتباه در رسانه ها مطرح شد و بسیاری از نمایندگان مجلس واکنش نشان دادند این بود که ما می خواهیم به زیر 18 ساله ها وام ازدواج پرداخت نکنیم درصورتی که اینگونه نیست.

او افزود: اصرار بنده به قانونگذار این است که دستورالعملی تهیه کند که فقط کسی که ازدواج می کند و می خواهد وارد زندگی مشترک شود وام ازدواج دریافت کند.

تندگویان تصریح کرد: نگرانی من این است که افراد زیر 18 سال وام ازدواج 100 میلیون تومانی دریافت کنند اما افرادی دیگر از این پول بهره مند شوند و این جوان در واقع وارد زندگی مشترک نشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز