یک خیر ازدواج:

تنها تهیه جهیزیه برای شروع زندگی کافی نیست/خیرین در ایجاد اشتغال پیشقدم شوند

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۲۶۸۷
تنها تهیه جهیزیه برای شروع زندگی کافی نیست/خیرین در ایجاد اشتغال پیشقدم شوند
اسماعیل صلح جو گفت: اشتغال مهم‌ترین فاکتور برای تشکیل زندگی است به همین دلیل صرف تهیه وسایل زندگی کافی نیست بنابراین خیرین در بحث اشتغال و تهیه مسکن هم باید ورود کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل صلح جو، کارشناس دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به نقش خیرین در تسهیل امر ازدواج گفت: اگر تمام خیرین ازدواج مجوز داشته باشند و بتوانند به صورت فعالانه اقدام کنند، با وجود این مشکلات اقتصادی که باعث شده سن ازدواج افزایش پیدا کند، قطعا اوضاع بهتر خواهد شد.

او افزود: مشارکت خیرین در امر ازدواج باعث می‌شود میزان سن ازدواج کاهش پیدا کند چرا که وقتی جوانی ببیند وسایل زندگی او فراهم است راحت‌تر می‌تواند زندگی مشترک را شروع کند پس درنتیجه تعداد ازدواج‌ها بیشتر می‌شود.

این خیر ازدواج با اشاره به محدودیت فعالیت خیرین اظهار کرد: بیشتر دغدغه جوانان تهیه جهیزیه و وسایل اولیه زندگی است و نبود امکانات لازم باعث می‌شود ازدواج خود را به تاخیر بیاندازند یا حتی سالها نامزد بمانند اما قطعا حوزه فعالیت خیرین محدود به خرید جهیزیه نیست، بسیاری از خیرین ما در فراهم کردن شغل، مسکن حتی معرفی جوانان به یکدیگر فعال هستند.

صلح جو با تاکید براینکه تنها تهیه جهیزیه کافی نیست، گفت: اشتغال مهم‌ترین فاکتور برای تشکیل زندگی است به شکلی که اگر فردی شغل نداشته باشد، نمی‌تواند ازدواج کند به همین دلیل صرف تهیه وسایل زندگی کافی نیست چرا که شغل و مسکن اولین نیازهای تشکیل خانواده محسوب می‌شود.

او افزود: خیرین در کنار خرید جهیزیه می‌توانند در تهیه مسکن و اشتغال به جوانان کمک کنند چرا که این دو مهم‌ترین فاکتور تشکیل زندگی است.

این کارشناس دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به ساماندهی فعالیت خیرین در کشور گفت: در چندسال اخیر باتوجه به اینکه خیرین ساماندهی شدند، فعالیت آنها بهتر و کارآمدتر شده است و خوشبختانه با تشکیل مجمع خیرین ازدواج توسط معاونت وزارت ورزش و جوانان، خیرین گرد هم آمده و فعالیت آنها منسجم‌تر شده است.

صلح جو عنوان کرد: برخی از خیرین هستند که می‌خواهند به شکل سنتی کار کنند چون عقیده دارند کار خیر باید پنهانی انجام شود به همین دلیل وارد مجامع خیرین نمی‌شوند درحالی که ورود به مجمع باعث می‌شود نوع کمک‌ها جهت دهی شود و همه خانواده‌های نیازمند بهره‌مند شوند نه اینکه یک خانواده از جهت موازی چندین کمک دریافت کند و یک خانواده از هیچ کمکی برخوردار نشود.

این خیر ازدواج با اشاره به چگونگی نحوه کمک به جوانان گفت: جوانان ما غرور خاصی دارند به همین دلیل شاید خجالت بکشند برای دریافت کمک از جمله جهیزیه به خیرین مراجعه کنند پس وظیفه مجمع ملی این است که خانواده‌های نیازمند را شناسایی کند تا خودمان پیشقدم شویم و بدون درخواست آنها کمک‌ها را ارسال کنیم.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز