برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

پرداخت وام یک میلیاردی به جوانان/لگدمال شدن میراث فرهنگی/کرونا همچنان می‌تازد/پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۲۳:۴۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۳۲۳۶
طبق روال پنج ماه گذشته کرونا همچنان در جهان قربانی می‌گیرد و هنوز هم سر تیتر اخبار کشور را به خود اختصاص داده است باهم به مرور برخی از این اخبار می‌پردازیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

کرونا همچنان می‌تازد

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

او افزود: شمار جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده و همچنین تا کنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری تصریح کرد: همانند روزهای گذشته 25 استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی قرار دارند.

خبر خوب هفته:وام یک میلیاردی

محمدمهدی تندگویان گفت: با تصویب طرح وام تجمیعی در مجلس شورای اسلامی به هر جوان ایرانی 1 میلیارد تومان وام پرداخت می‌شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به میزان اقساط این وام تجمیعی گفت: در این طرح قسط‌ها را 30 تا 40 ساله و بلند مدت پیش بینی کردایم تا مشکلی برای شبکه بانکی به وجود نیاید.

او افزود: جوانان به ویژه زوجینی که قصد شروع زندگی مشترک دارند، پس از دریافت این وام 1 میلیارد تومانی قطعا می‌توانند خانه بخرند، شغلی برای خود ایجاد کنند اما  مانند تمام کشورهای دنیا تا اقساط را کامل پرداخت نکنند، نمی‌توانند مالک شود اما عملا امنیت شغلی و مسکن دارند.

اطلاعیه هفته: نحوی برگزاری کنکور ها

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش گفت: به دلیل مساعدت بیشتر با داوطلبان و حفظ سلامتی آنها روزهای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از 2 روز به 3 روز و آزمون سراسری از 2 روز به 4 روز افزایش پیدا کرد.

او تاکید کرد: زمان برگزاری تغییری نداشته و عوامل اجرایی 50 درصد و تعداد حوزه های امتحانی 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

محدودیت هفته:ترفیک جاده‌ها

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین رئیس پلیس راه ناجا درباره جزئیات اعمال محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور، اظهار کرد: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱ مردادماه تا ساعت ۶ صبح شنبه ۴ مردادماه در محور‌های کرج -چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران -سمنان -مشهد و بالعکس ممنوع بوده همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ الی ۲۴ روز جمعه ۳ مردادماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران –شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ الی ۲۴ روز جمعه ۳ مردادماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یکطرفه خواهد بود.
او با اشاره به تردد وسایل نقلیه در محور هراز، گفت: در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ الی ۲۲ روز جمعه ۳ مردادماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ روز جمعه ۳ مردادماه از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

توصیه هفته: نحوه استفاده از رمز پویا

رئیس پلیس فتا فاتب ضمن اشاره به مهم‌ترین نکات ایمنی برای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی گفت: شهروندان در ابتدای خرید اینترنتی خود، صرفا مشخصات کارت را وارد کنند و در چند ثانیه پایانی مهلتی که از اعتبار رمز پویا باقی مانده اقدام به استفاده از آن کنند و فرایند تراکنش را تکمیل کنند.

تازه وارد هفته: ورود رمدسیویر به پروتکل درمان کرونا

نمکی وزیر بهداشت گفت: در همین هفته داروی رمدسیویر در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود اما تاکید دارم که حتما در بیمارستان‌ها توزیع شود و روسای دانشگاه‌ها و پرسنل آن را  تحت نظارت قرار دهند.

خوشحال شدگان هفته: بازنشستگان

محمد شریعتمداری، گفت: مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برای واگذاری دو درصد از سهام شستا به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان با هماهنگی سازمان بورس را دریافت کردم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  همچنین از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای واگذاری ۳۰هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی به ازای مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت خبر داد.

وعده هفته: پاداش پایان خدمت فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا مهر ماه پرداخت می شود و امیدواریم فرهنگیان زیادی تا پایان سال تحصیلی آتی صاحب خانه شوند.

شوک هفته: لگدمال کردن میراث فرهنگی

تیم تریال کاران در یک اقدام عجیب با دوچرخه های خود بر فراز گنبد بنای تاریخی و قدیمی سعدالسلطنه رفته تا تصویربرداری از آن ها توسط عوامل برنامه تلویزیونی چند درجه صورت گیرد.

پس از این اتفاق تهیه کننده برنامه چند درجه که از شبکه نسیم پخش می شود در اظهاراتی عجیب گفت: این اقدام ما در مقابل آسیبی که به تخت جمشید وارد می شود، ناچیز است و اینگونه لگدمال کردن میراث فرهنگی کشور را توجیه کرد.

مرگ هفته: جاده سراوان- فومن

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان روز دوشنبه 30 تیرماه از برخورد یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه پراید در جاده سراوان - فومن خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۶ تن جان خود را از دست دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز