عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا:

جمعیت مبتلایان به کرونا در کشور کم می شود/ ۵ برابر نیاز واکسن آنفلونزا سفارش دادیم/ میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور کم می شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۵:۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۳۷۶۳
جمعیت مبتلایان به کرونا در کشور کم می شود/ ۵ برابر نیاز واکسن آنفلونزا سفارش دادیم/ میزان مرگ و میر ناشی از کرونا  در کشور کم می شود
مسعود مردانی به تشریح آخرین وضعیت کرونا و آنفلونزا در کشور پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در فضای مجازی اخبار متعدد در زمینه کرونا منتشر می‌شود. در این میان خبری مبنی‌بر اینکه  روزانه در پاییز  هزار نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند! نظر کاربران را جلب کرد.

در این باره مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: 5 برابر نیاز در مقایسه با سال‌های قبل، واکسن آنفلونزا سفارش دادیم. در این شرایط مردم باید همکاری کرده تا افراد در مرز خطر قبل از آغاز سرما واکسن‌شان را تزریق کنند.

 او تاکید کرد: جمعیت در معرض خطر شامل زنان باردار، کودکان از 6 ماه تا 6سال، افراد مبتلا به سرطان، بیماران خاص، بیماران تحت شیمی درمانی، مبتلایان به آسم، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت، فشارخون، بیماران صعب العلاج و ... باید امسال واکسن آنفلونزا تزریق کنند.

مردانی با بیان اینکه آنفلونزا افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای را درگیر می‌کند، افزود: وقتی واکسن این بیماری تزریق شود دیگر جای نگرانی نیست، طبیعتا با فروکش کردن موج دوم کرونا تعداد مبتلایان به بیماری نیز  کم می شود.

میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا کاهش پیدا می‌کند

این پزشک عفونی اظهار کرد: به باور بنده در ماه‌های آینده میزان مرگ و میر ناشی از کرونا  در کشور کم می شود. نباید مردم را نسبت به درمان ناامید کرد.

به گفته او در برخی محافل از اپیدمی آنفلونزا در پاییز امسال خبر می‌دهند؛ باید دانست جای نگرانی نیست، چون بیماری آنفلونزا درمان موثر دارد. با تزریق واکسن و مصرف دارو به مدت 5 روز فرد کاملا درمان می‌شود.

جمعیت مبتلایان به کرونا در کشور کاهش می‌یابد

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره وضعیت کرونا در جامعه گفت: میزان زدن ماسک در جامعه نسبت به گذشته 75درصد افزایش یافته و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز در مهار این بیماری موثر است. با این تفاسیر اگر مردم تمهیدات بهداشتی را رعایت کنند، طبیعتا میزان مبتلایان به کرونا در ماه‌های آینده کم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز