معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی اعلام کرد:

شرایط دریافت تسهیلات کمک ‌هزینه مسکن مستأجرین تحت پوشش بهزیستی

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۹:۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۴۰۵۳
شرایط دریافت تسهیلات کمک ‌هزینه مسکن مستأجرین تحت پوشش بهزیستی
بخشنامه تسهیلات کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا از سوی معاونت مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی، به مدیران کل بهزیستی استان‌ها در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، از ابلاغ بخشنامه تسهیلات کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا  به مدیران کل بهزیستی استان‌ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این بخشنامه از تمامی مدیران کل استانی خواسته‌شده است تا شرایط و مهلت ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به قید فوریت به مستاجرین تحت پوشش بهزیستی در استان‌ها اطلاع داده شود.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی که مستاجرین واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا باشند، از ساعت ۱۰ روز شنبه ۴ مردادماه جاری تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مردادماه فرصت دارند تا با ارسال کد ملی خود به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

یزدان مهر گفت: شماره تلفن همراهی که پیامک از طریق آن ارسال می‌شود، می‌بایست به نام سرپرست خانوار ثبت شده باشد. همچنین زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات پس از تدوین دستورالعمل مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی www.Tem.mrud.ir و بخشنامه بعدی معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی اعلام خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به شرایط تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن نیز گفت: گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت (با اولویت ازدواج‌های جدیـد و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر)، مشـمولین تحت پوشـش کمیته امـداد امـام خمینی (ره)، سازمـان بهزیستی کشور و زنان سـرپرست خانوار هستند.

او افزود: متقاضیان می‌بایست شرایط مندرج در ماده ۱ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ازجمله داشـتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متأهل یا سـرپرست خانوار بودن و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا را نیز داشته باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مبلغ سقف این تسهیلات نیز گفت: سقف تسهیلات در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلان‌شهرها (شامل شهرهای بالای یک‌میلیون نفر ازجمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به نرخ شود این تسهیلات نیز گفت: نرخ سود تسهیلات، ۱۳ درصد است که با سررسـید یک‌ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌شود. همچنین در دوره قرارداد، صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت راه و شـهرسازی، اقسـاط ماهانه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی حـدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، ۳۰۰ میلیون ریالی حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و ۱۵۰ میلیون ریالی در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز