رئیس پلیس راه راهور ناجا مطرح کرد:

کاهش ۱۳ درصدی ترددها در تیرماه/ کاهش آمار جان باختگان در جاده های کشور

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۲:۳۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۴۱۹۷
کاهش ۱۳ درصدی ترددها در تیرماه/ کاهش آمار جان باختگان در جاده های کشور
سردار حسینی گفت: قسمت اعظم کاهش سوانح رانندگی به علت کاهش ترددها در کشور است. در تیرماه 13 درصد ترددهای بین شهری در کشور نسبت به تیرماه سال 98 کاهش داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همزمان با شیوع بیماری کرونا در روزهای پایانی سال گذشته، ترددها در سطح کشور به شدت کاهش یافت و این امر سبب شد تا میزان سوانح رانندگی نیز کاهش چشم گیری داشته باشد. مقوله ای که پس از برداشته شدن محدودیت های ترافیکی شیبی صعودی به خود گرفت تا جایی که برخی جاده های کشور شاهد بار ترافیکی سنگین شدند. اتفاقی که به نظر می رسد بار دیگر ترددها و به دنبال آن سوانح رانندگی را افزایش داده است اما همچنان با آمارهای سال های گذشته فاصله دارد.

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راه راهور ناجا، در این خصوص گفت: تصادفات جاده‌ای از ابتدای سال 99 تا پایان تیرماه کاهش چشم‌گیری داشت و در تمامی 4 ماه اخیر کاهش داشته و صرفا محدوده به یک برهه زمانی خاص نیست.

او افزود: قسمت اعظم این کاهش سوانح رانندگی به علت کاهش ترددها در کشور است. در تیرماه 13 درصد ترددهای بین شهری در کشور نسبت به تیرماه سال 98 کاهش داشته است. تردد در همه استان‌ها روند کاهشی داشته و در این حوزه استثنایی وجود ندارد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در استان اردبیل کاهش ترددها به 45 درصد رسیده که بیشترین آمار کاهش تردد جاده‌ای در کشور است و در استان کردستان کمترین میزان کاهش ترددهای جاده‌ای را شاهد بوده ایم که فقط 9 درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به تاثیر کرونا در کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای در کشور گفت: توصیه مسئولین بهداشتی کشور سبب شده تا میزان ترددها در اوج تعطیلات نیز نسبت به سال قبل کمتر باشد. 

سردار حسینی در خصوص فراوانی تصادف در استان های کشور تصریح کرد: در استان‌های بزرگ میزان تصادفات همواره بیشتر بوده است. استان‌های کرمان، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در صدر فهرست استان هایی قرار دارند که فراوانی تصادف آن ها بیشتر است.

او افزود: آنچه که باید در نظر گرفت این است که تعدد تصادف در این استان‌ها به معنای ناامن بودن جاده های این استان‌ها نیست. فراوانی تصادف در این استان ها به علت وسعت و جمعیت زیاد است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پایان در خصوص تلفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: میزان جان باختگان و مصدومین تصادفات جاده‌ای در کشور در 4 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز