عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم ارائه بسته مشاوره آموزشی به جوانان پیش از ازدواج/ زوجین باید در امر ازدواج به مشاور مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۴۳۴۸
لزوم ارائه بسته مشاوره آموزشی به جوانان پیش از ازدواج/ زوجین باید در امر ازدواج به مشاور مراجعه کنند
غلامرضا منتظری به لزوم مراجعه زوجین به مراکز ازدواج تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ میزان آمار طلاق و ازدواج در سال‌های اخیر باعث شده کارشناسان و روانشناسان بیش از همیشه بر اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج تاکید کنند اما هنوز صحبتی از اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج در مجلس شورای اسلامی مطرح نیست.

جوانان با مراجعه به مشاوره از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند

غلامرضا منتظری، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت مشورت و مشاوره گرفتن در امر ازدواج گفت: در بین انتخاب‌هایی که یک فرد در طول زندگی خود دارد از جمله انتخاب رشته تحصیلی، شغل، محل سکونت و... ازدواج مهم‌ترین انتخاب و تصمیم فرد است بنابراین مشورت گرفتن با چهره‌های متخصص و کارشناس در این حوزه اهمیت بسزایی دارد و هر جوانی باید به آن توجه کند.

او افزود: وقتی دو جوان با یکدیگر آشنا می‌شوند در وهله اول بررسی و تحقیق میدانی نقش تعیین کننده‌ای دارد به این ترتیب که فرد ضمن تحقیق از خانواده، آشنایان، اقوام، همسایه‌ها و... مشورت می‌گیرد و نظر بزرگترها را درخصوص درستی انتخاب خود جویا می‌شود پس از این مرحله، مراجعه به روانشناس و فرد کارشناس که در حوزه ازدواج و خانواده تحصیلات تکمیلی دارد، امری ضروری و لازم است و به زندگی بهتر و بانشاطتر کمک شایانی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مراجعه به مشاوره توسط جوانان گفت: جوانان به جای اینکه بعدها دچار مشکلات شوند و به فکر درمان بیفتند قبل از ازدواج و شروع یک رابطه به پیشگیری بپردازند و با مراجعه به مشاوره و روانشناس از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

فرهنگ مراجعه به مشاوره نسبت به سال های گذشته بهتر شده است

منتظری با اشاره به عدم فرهنگسازی درست مراجعه به مشاوره در کشور عنوان کرد: به اعتقاد بنده هنوز برای جا انداختن فرهنگ مراجعه به مشاوره و روانشناس جای کار بسیار داریم که نهادهای فرهنگی، رسانه ملی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی دارند و باید به جوانان آموزش دهند تا به مشاوره و روانشناس مراجعه کنند و مهارت‌های ارتباطی و نحوه برخورد با دیگران را یاد بگیرند تا بعدها در زندگی خود دچار مشکل نشوند.

او افزود: خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری داریم چرا که در گذشته وقتی اسم مراجعه به روانشناس و مشاوره می‌آمد به همه برمی‌خورد و فکر می‌کردند حتما دیوانه هستند که چنین پیشنهادی به آنها می‌شود اما الان مردم آگاهی بیشتری پیدا کردند و می‌دانند در هر حوزه‌ای باید به متخصص مراجعه کرد و نگاه آنها تغییر پیدا کرده است و ان‌شاءالله در آینده هم حضور مردم در مراکز مشاوره بیشتر می‌شود.

لزوم فرهنگ‌سازی مشاوره پیش از ازدواج

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی درخصوص قانونی شدن مشاوره پیش از ازدواج گفت: به نظر من مراجعه جوانان به مشاوره و روانشناس پیش از ازدواج، بیشتر از اینکه نیاز به قانونی شدن داشته باشد باید فرهنگسازی شود.

او افزود: برای مثال یک جوان می‌داند اگر در انتخاب رشته خود از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرد در انتخاب او بسیار تاثیرگذار است و حتما در موفقیت او نقش دارد بنابراین خود او به این آگاهی رسیده و حتی ساعت‌ها به دنبال یک مشاوره تحصیلی حرفه‌ای می گردد پس در امر ازدواج هم اینگونه است ما باید بسترها را فراهم کنیم و از طریق دانشگاه‌ها و مدارس به جوانان آموزش دهیم حتما به روانشناس مراجعه کنند تا در انتخاب‌های خود موفق شوند.

لزوم تهیه بسته مشاوره آموزشی قبل از ازدواج توسط مشاوران خانواده

منتظری با تاکید بر لزوم ایجاد بسته مشاوره آموزشی پیش از ازدواج گفت: بنده معتقدم همانطور که مرکز بهداشت قبل از ازدواج یک سری نکات بهداشتی به زوجین آموزش می‌دهد، مشاوران و روانشناسان یک بسته مشاوره آموزشی چندساعته برای جوانان قرار دهند که طبق آن، زوجین چندین ساعت در این کلاس حضور پیدا کنند و از سخنان علمی کارشناسان بهره مند شوند البته این موضوع هم نیاز به آسیب شناسی دارد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز