معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

سواستفاده از بازی جرات و حقیقت در فضای مجازی/یک نفر دستگیر شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۴:۵۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۴۳۹۱
سواستفاده از بازی جرات و حقیقت در فضای مجازی/یک نفر دستگیر شد
سرهنگ پاشایی از شناسایی فردی خبر داد که با راه اندازی چالش بازی جرأت یا حقیقت در شبکه های اجتماعی قصد عملی سازی خواسته های شوم خود را داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ رامین پاشایی گفت : فردی که با بهره گیری از فضای مجازی و ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با راه اندازی یک چالش تحت عنوان " بازی جرأت یا حقیقت" باعث فریب کودکان و نوجوانان شده بود، تحت رصد لحظه ای کارشناسان سایبری قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، متهم در مخفیگاهش مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضائی، پس از حمله با سلاح سرد به مأموران و فرار سرانجام دستگیر شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با شروع فصل فراغت از تحصیل دانش آموزان و نظر به رعایت توصیه های آموزشی مسئولان بهداشتی کشور مبنی بر عدم ترددهای غیر ضروری، میزان استفاده از فضای مجازی به خصوص وبگردی افزایش چشمگیری یافته که این فضا بستری را برای اغفال و سوء استفاده از کودکان و نوجوانان فراهم آورده است.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه افراد سودجو در پوشش های مختلف و با استفاده از ترفندهای گوناگون قصد عملی سازی اهداف شوم و کلاهبردارانه خود را دارند، به والدین توصیه کرد: با اعمال نظارت دائمی بر عملکرد سایبری فرزندان خود و راهنمایی و هدایت آنان اصول استفاده صحیح و عدم اعتماد به افراد غریبه و نا آشنا را به فرزندان خود بیاموزند.

نظر شما