معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

همه پیاده‌روهای تهران تا ۴۰ سال آینده کامل می‌شود/عملیات شهری دخالتی در نشست‌های سطح تهران ندارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۵۲۸۹
همه پیاده‌روهای تهران تا ۴۰ سال آینده کامل می‌شود/عملیات شهری دخالتی در نشست‌های سطح تهران ندارد
صفا صبوری دیلمی گفت: طبق برنامه پنج ساله قرار بر این است 2500 کیلومتر پیاده‌راه در تهران داشته باشیم. شاید با این اقدامات ظرف 40 سال آینده، پیاده‌رو‌های تهران کامل شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری مجازی صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری معاون شهردار تهران با اشاره به پروژه های مهم شهرداری تهران گفت: 65 پروژه بزرگ و نیمه بزرگ دیگر داریم. 

او افزود: طبق بررسی هایی که در سال 98 در شهر تهران انجام شد متوجه شدیم با مشکل آسفالت معابر مواجه هستیم. شهرداری تهران به دلیل کمبود منابع نمی توانست حجم زیاد آسفالت را تامین کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از کارخانه های مهم تهران استفاده کنیم و حقوق و دستمزد دارای کارایی باشد. 

صبوری دیلمی گفت: خرید آسفالت را محدود کردیم و تقریبا تمان آسفالت مورد نیاز را تامین کردیم و توانستیم در سال 98 تا 1 میلیون تن آسفالت در تهران پخش کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد: در بحث نگهداری معابر با استفاده از تکنولوژی های نو اقدامات خوبی انجام دادیم و مسیرهای بی آر تی را با آسفالت  پلیمری آسفالت کردیم. در مسیر های بی آر تی به دلیل سنگینی اتوبوس ها بار شدیدی به آسفالت وارد می شود به خصوص در نزدیکی ایستگاه ها این اتفاق رخ می دهد که معمولا جمع شدگی آسفالت داریم و سعی می کنیم این امر را اصلاح کنیم تا بدین ترتیب به اتوبوس های بی آر تی کمتر آسیب وارد شود.

او ادامه داد: نزدیک به یک قرن است که در شهر تهران خیابان و پیاده راه می سازیم ولی همه اظهار می کنند پیاده راه مناسبی در تهران با آن که هزینه های بسیاری انجام دادیم، نداریم. از مهر 98 برنامه ریزی هایی صورت گرفت و با کمک معاونت های مختلف شهرداری تهران ، مسیرهای طراحی شده مناسب سازی شد. در معاونت فنی عمرانی مناسب سازی برای 900 کیلومتر برنامه ریزی شد و در معاونت حمل و نقل 500 کیلومتر برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شد که این نقشه ها را باهم انطباق دادیم.

صبوری دیلمی عنوان کرد: پیاده راه های کامل در تهران  به بهره برداری می رسد و قرار است در همه 22 منطقه پیاده راه کامل داشته باشیم. تلاش می کنیم در برنامه پنج ساله 2500 کیلومتر پیاده رو داشته باشیم. شاید با این اقدامات ظرف 40 سال آینده تهران دارای پیاده‌رو های کامل باشد. 

معاون شهردار تهران با اشاره به فضاهایی که امنیت شهروندان را با مخاطره رو به رو می کند، گفت: در سال گذشته 300 درصد و سال 99 ، 100 درصد افزایش اعتبار انجام شده است.  همچنین300 میلیارد برای ایمنی مردم در خصوص پیشگیری از سیلاب و آب گرفتگی و اصلاح معابر هزینه شده است.

صبوری دیلمی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص اسکن پیاده راه های تهران گفت: همه بزرگراه ها و خیابان های تهران دو سال است که اسکن می شوند ولی در خصوص نشست های سطح تهران به خاطر پایین رفتن آب های زیر زمینی در سطح های بزرگ که است همچنین سازمان نقشه برداری اعلام کردند نشست هایی در حال انجام است که ناشی از عملیات شهری تهران نیست و ناشی از پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی است و این موضوع یک بحث ملی است. فعلا در مرحله پایش و برنامه ریزی هستیم و بیشتر در دشت ها و مناطق جنوبی تهران صورت گرفته و اگر نیاز باشد حتما اطلاع رسانی انجام می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه درخصوص پروژه های نیمه تمام و مهم شهر تهران گفت: برای مثال پروژه شهید رستگار یک پروژه شش کیلومتری بوده است که فاز اول ان در سال گذشته افتتاح شد.

او افزود: فاز دوم که اتصال تندروها به آزادگان و امام رضا بوده است قرار بود پایان سال 98 افتتاح شود اما نتوانستیم با معارضان به توافق برسیم و از طرفی هم نمی خواهیم از ماده 9 استفاده کنیم.

صبوری دیلمی ادامه داد: تعداد زیادی از این عزیزان توافق کردند و نسبت به تعدادی هم مجبور به اعمال ماده 9 شدیم و امروز تنها 2 معارض باقی مانده است و ظرف 2 یا 3 ماه آینده تندروهای این پروژه اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این بوده است که یک سری از اهالی مشیریه درخواست یک زیرگذر داشتند. البته ما یک پل بزرگی را در گوشه دیگری ایجاد کردیم اما ساکنین می خواستند یک زیرگذر هم برای تردد های محلی ساخته شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اشاره به برگزاری جلسه ای با شهردار تهران افزود:  ایشان هم با ساخت این زیرگذر موافقت کردند و این پروژه به یک ماه کار نیاز دارد. اما به نفع مردم محلی خواهد بود و به این ترتیب دیگر کامیونهایی که قصد عبور از تهران را داشتند دیگر وارد تهران نشده و از رینگ کمربندی خارج می شوند.

صبوری دیلمی در ادامه بیان کرد: در خصوص پروژه بروجردی باید این موضوع را بگویم که سه معارض خیلی بزرگ در این محل وجود که درخصوص این پروژه تصمیم گیری شده و قرار شد این معارضین هم رفع شود و تا پایان سال 99 ا اوایل 1400 پروژه بروجردی را هم به بهره برداری برسانیم.

او درخصوص پروژه استاد معین گفت: در استاد معین یک بلوار با عرض 40 متر در حال ساخت داریم که تا عید غدیر افتتاح خواهد شد و این پروه از خیابان سی متری جی وارد شده و به نفع مردم محلی است که از پایین دست استاد معین وارد شده و به خیابان آزادی برسند. امروز با بازگشایی این بلوار این توجیه وجود دارد که زیرگذر استاد معین دو طرفه شود.

صبوری دیلمی با اشاره به ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا گفت: این ورودی در گذشته ایراداتی داشت و باعث می شد در 200 متر اول خیابان مشکلاتی ایجاد شود. دو گزینه داشتیم یکی اینکه روی چمران دوربرگردانی داشته باشیم و دیگری اینکه به صورت تونل زیرگذری ایجاد کنیم.مراحل نهایی طراحی را در حال گذر داریم و عملیات اجرایی آن در مرداد ماه آغاز شده و به این ترتیب تا پایان سال این زیرگذر هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص ادغام دو معاونت گفت: این پیشنهادی بود که توسط شورای شهری ها ارایه کردند و ما هم منتظر هستیم نتیجه اش را ببینیم.

صبوری دیلمی افزود: باید منتظر بمانیم تا ببینیم نظر شواریی ها و نمایندگان مردم در این خصوص چه نظری دارند البته ما نظراتمان را قبلا ارائه کردیم.

او تصریح کرد: ما از اول اسفند که با کرونا مواجه شدیم و بر کل پروژه های ما تاثیر گذار بوده است. اولا با شایعه قرنطینه شدن تهران کل استادکاران ما تعطیل کردند و به شهرهای خود بازگشتند و تا 31 فروردین تقریبا پروژه ها تعطیل بود و دو ماه را از دست دادیم. حتی برای افتتاح گیشا ما فقط بازگشایی داشتیم و افتتاح رسمی نداشتیم.

صبوری دیلمی افزود: به خاطر همین موضوع کرونا و رفتن استادکاران و عوامل اجرایی و راننده ها یک درصد کوچکی از کارهای ما باقی ماند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در برخی از کارگاه‌های ما هم برخی از کارگران مبتلا شدند و همین امر هم باعث می شد تا کارگاه ها را تعطیل کنیم.

او ادامه داد: تا امروز هم نتوانستیم به دلیل همین بیماری کارگاه ها را به سرعت حداکثری برسانیم اما یک برنامه ریزی تلاش کردیم با وجود این ویروس به صورت ایمن کار کنیم.

صبوری دیلمی گفت: امروز کارگاه ها در حال رسیدن به نقطه مطلوبی هستند این بخشی از زندگی ما است و باید با همین وضعیت ادامه بدهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز