معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

ثبت ۲۰۰ هزار ازدواج در چهارماه نخست امسال/پیش بینی حضور ۲۰ هزار مشاور و روانشناس برای ارائه مشاوره به جوانان

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۹:۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۵۶۲۷
ثبت ۲۰۰ هزار ازدواج در چهارماه نخست امسال/پیش بینی حضور ۲۰ هزار مشاور و روانشناس برای ارائه مشاوره به جوانان
محمدمهدی تندگویان گفت: تندگویان اظهار کرد: طبق آمار رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در چهارماه نخست امسال 200 هزار واقعه ازدواج ثبت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رونمایی سامانه ملی امید زندگی گفت: در سامانه امید زندگی که امروز با دستور وزیر محترم رونمایی شد، تمام روانشناسان و روانکاوانی که مورد تایید هستند و پروسه تایید آنها به دقت طی شده، حضور پیدا می کنند و تمام کاربران که همان مردم و جوانان هستند در استان های مختلف می توانند به شکل آنلاین از آن استفاده کنند.

او افزود: مدتی است که متخلفین بسیاری  در فضای مجازی با جعل عنوان مشاور کار می کنند و راهنمایی های غلطی به مردم ارائه می دهند و  صدمات زیادی به آنها وارد می‌کنند اما با ایجاد این سامانه خیال مردم از بابت تخصص مشاوران و روانکاوان راحت است و می توانند از رهنمودهای آنها استفاده کنند. 

تندگویان اظهار کرد: اگر تا امروز می گفتیم 350 دفتر مشاوره تخصصی ازدواج داریم الان با وجود این سامانه  شاید تا سال دیگر بتوانیم بگوییم 20 هزار روانشناس و روانکاو تایید شده داشته باشیم که به مردم خدمات مشاوره ارائه می دهند. 

او افزود: از طریق این سامانه حتی می توانیم در پایان سال عمده مشکلات مردم را دسته بندی کرده و مهم ترین آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم که بنده معتقدم با این کار تحول عظیمی ایجاد می شود. 

تندگویان عنوان کرد: این سامانه 2 ماه به صورت پایلوت در استانی که طراحی شده اجرا می شود تا مشکلات احتمالی آن رفع و سپس در سطح کشوری عرضه شود. 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام دفاتر و مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج به این سامانه متصل می شوند و جوانان می توانند از این طریق مشاوره قبل و بعد از ازدواج دریافت کنند. 

تندگویان با اشاره به فعالیت خیرین ازدواج گفت:  خیرین ازدواج نه تنها در امر ازدواج بلکه در کرونا و کمک مومنانه که ماه مبارک رمضان انجام شد بسیار کمک کردند و انصافا در هر حوزه ای که کمک نیاز باشد حضور پیدا می کنند. 

او با اشاره به فعالیت خیرین در هفته ازدواج گفت: هفته ازدواج امسال با حجم تولیدمحتوای بسیار قوی و زیادی  در قالب انیمیشن، فیلم کوتاه و... در رسانه ها و فضای مجازی رو به رو شدیم که در طول سالهای اخیر سابقه نداشت. 

تندگویان با اشاره به شعار وزارت ورزش و جوانان در هفته ازدواج امسال گفت: امسال تاکید داشتیم ازدواج ها بدون برگزاری مراسم انجام شود تا این تشریفات مانعی برای شکل گیری زندگی مشترک نباشند. 

او افزود: چندماه اخیر بارها هشدار دادیم این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی از افراد به دلیل عدم برگزاری مراسم از شروع زندگی مشترک خود امتناع می کنند درحالی که خوشبختانه با شروع این پویش و تقدیر از زوجینی که بدون برگزاری مراسم وارد زندگی مشترک می شوند بسیاری از زوجین زندگی خود را شروع کردند. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم پایان سال گزارشی از تعداد زندگی هایی که بدون مراسم شروع شده اند، ارائه دهیم.

تندگویان اظهار کرد: طبق آمار رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در چهارماه نخست امسال 200 هزار واقعه ازدواج و 35 هزار واقعه طلاق ثبت شده است درحالیکه در مدت مشابه سال قبل 167 هزار ازدواج و 37 هزار طلاق ثبت شده است.

// انتهای پیام: ۵

نظر شما