رییس صندوق رفاه دانشجویان از ایجاد نظام جدید تسهیلات دانشجویی خبر داد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۸:۵۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۵۷۸۱
رییس صندوق رفاه دانشجویان از ایجاد نظام جدید تسهیلات دانشجویی خبر داد
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تاکنون 21 نوع وام دانشجویی تعریف شده بود که برخی استقبال زیاد و برخی کمترین استقبال را داشتند و تنوع زیاد این وام ها موجب پراکندگی منابع مالی و بوروکراسی زیاد در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه می شد که برای حل این مشکل طرح تجمیع و ادغام وام ها اجرا و براین اساس مبالغ وام پرداختی به دانشجویان در نظام جدید افزایش قابل توجه پیدا می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناصر مطیعی،رئیس صندوق رفاه دانشجویان در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که بصورت مجازی و با حضور وزیر علوم ، معاون آموزشی وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد گفت: تحول در فرآیندهای پرداخت و بازپرداخت وام¬های دانشجویی تحت عنوان طرح تجمیع وام ها آماده پیشنهاد به هیأت امناء صندوق رفاه دانشجویان است.

او افزود: تا کنون 21 نوع وام دانشجویی تعریف شده بود که برخی استقبال زیاد و برخی کمترین استقبال را داشتند و تنوع زیاد این وام ها موجب پراکندگی منابع مالی و بوروکراسی زیاد در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه می شد که برای حل این مشکل طرح تجمیع و ادغام وام ها اجرا و براین اساس مبالغ وام پرداختی به دانشجویان در نظام جدید افزایش قابل توجه پیدا میکند.

مطیعی افزود: همانگونه که صندوق رفاه اقساط ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت دانش¬آموختگان بدهکار به صندوق را تعلیق کرد به دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های دولتی ساکن در خوابگاه‌های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 که بدلیل کمبود ظرفیت خوابگاه دراین خوابگاهها سکونت داشت اند نیز مانند دانشجویان ساکن در خوابگاه¬های دولتی کمک می کند. براین اساس در صورت تصویب هیأت امنای صندوق در شهرهای بزرگ به ازای هر دانشجو مبلغ 5 میلیون ریال و در شهرهای کوچک مبلغ 5/3 میلیون ریال به دانشجویان ساکن در خوابگاه¬های غیردولتی خودگردان کمک می¬کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: شرایط کرونا باعث تعطیلی خوابگاه‌ها، عدم پرداخت اجاره بها توسط دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و تاخیر در پرداخت اقساط دانش آموختگان شد که این امر به کاهش حدود 50 درصدی منابع مالی صندوق رفاه در سال جاری گردیده است.

اواظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی، از ظرفیت خیّرین آموزش عالی برای توسعه خوابگاه‌ها در تابستان امسال استفاده می شود و خوابگاه‌های سطح 5 و 4 بهینه سازی می شوند.

 مطیعی در پایان از معاونان دانشگاه‌ها خواست ضمن افزایش سطح همکاری با این صندوق در یکپارچه¬سازی سامانه های مرتبط با رفاه دانشجویان در دانشگاه¬ها و صندوق رفاه به ویژه در حوزه خوابگاه و تغذیه به شرایط خاص کشور و محدودیت¬های مالی از آغاز پروژه های جدید غیر ضروری پرهیز کنند.

 

نظر شما