بارش‌های پراکنده باران در راه است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۹:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۶۳۹۴
بارش‌های پراکنده باران در راه است
در روز‌های پایانی هفته با شمالی شدن سوی جریانات هوا بارش‌های پراکنده و موقت در نوار شمالی کشور از شمال غرب تا شمال شرق دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی ضرابی، گفت: همچنین در نوار شمالی کشور از میزان دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه کاسته می‌شود که در دامنه‌های جنوبی البرز نیز تأثیرگذار خواهد بود.

او گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و بخش‌هایی از شمال آذربایجان غربی، شرقی و استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر مانند گیلان، مازندران، گلستان و همین طور در ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز مانند ارتفاعات استان‌های البرز و قزوین بارش پیش رو داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در ساعات بعدازظهر نیز برای بخش‌های شمالی استان هرمزگان، مناطق شمال غرب استان لرستان، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و استان لرستان شرایط برای بارش‌های پراکنده رگبار و رعد و برق و باد‌های شدید موقت کاملاً مهیاست.

ضرابی گفت: همین شرایط را نیز فردا در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق و ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز، شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش رو داریم.

او افزود: برای نیمه جنوبی کشور نیز به ویژه شمال استان هرمزگان و مناطقی از شمال غرب و بخشی از استان فارس و مناطقی از چهارمحال و بختیاری رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: کانون تمرکز بارش‌ها فردا عمدتاً در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

ضرابی گفت: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه، نوار شرقی کشور را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد به طوری که گرد و خاک و کاهی کیفیت هوا در جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل دور از انتظار نیست.

او افزود: آب‌های دریای خزر تا جمعه مواج است به طوری که ارتفاع موج به یک و نیم تا ۲ متر می‌رسد و به واسطه وزش باد آب‌های دریای عمان نیز مواج و متلاطم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز