معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

لزوم اطلاع رسانی برنامه‌های حوزه جوانان به نمایندگان مجلس هر استان/سمن‌های جوان برای دریافت حمایت بیشتر باید شناسه وزارت کشور اخذ کنند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۰:۴۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۶۴۶۷
لزوم اطلاع رسانی برنامه‌های حوزه جوانان به نمایندگان مجلس هر استان/سمن‌های جوان برای دریافت حمایت بیشتر باید شناسه وزارت کشور اخذ کنند
محمدمهدی تندگویان گفت: اجباری برای اخذ شناسه وزارت کشور وجود ندارد اما اگر سمن های جوان این شناسه را دریافت نکنند، نمیتوانند چشم داشتی به حمایت های وزارت ورزش و جوانان داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛نشست معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل استان روز چهارشنبه (8 مردادماه) در ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این نشست گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور امکان برگزاری جلسات وجود ندارد اما با استفاده از فناوری توانستیم جلسات خود در بستر فضای مجازی برگزار کنیم و خوشحالم از این طریق ارتباط خود را حفظ کردیم.

او افزود: در روزهایی که تمام مسائل ورزشی از جمله مسابقات و لیگ ها تعطیل بود به امور جوانان اهمیت بیشتری داده شد و در این حوزه فعالیت های بیشتری صورت گرفت مانند کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان که بسیار درخشان بود و وزیر محترم رسما تشکر کردند. 

تندگویان عنوان کرد: هفته ازدواج بسیار پررونق در سراسر کشور انجام گرفت و 90 درصد سایت خبری وزارتخانه اخبار و محتوای این حوزه بود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خطاب به مدیران استان گفت: یکی از موضوعاتی که کرونا تحت تاثیر قرار داده و باعث خلل در آن شده عدم برگزاری جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان است که درخواست می کنم حتما آن را پیگیری کنید.

او افزود: برخی از استانداری ها اعلام کنند به دلیل امور بهداشتی جلسات ستاد ملی امور جوانان برگزار نشود درحالی که ما مکاتباتی را انجام دادیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی این جلسات حتما در سراسر کشور حتما انجام شود.

تندگویان عنوان کرد: باتوجه به اینکه اقدامات خوبی که در حوزه جوانان انجام شده و با وجود تمام مشکلات به فعالیت خود ادامه دادند امید من بر این است که حتما جلسات ستاد ملی جوانان برگزار شود و در این جلسات  نمایندگان  مجلس شورای اسلامی آن استان حضور داشته باشند. 

او با تاکید بر اطلاع رسانی به نمایندگان مجلس گفت: یکی از مشکلات ما عدم اطلاع نمایندگان از برنامه های استانی به خصوص هفته ازدواج بود که متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی از برنامه ها نداشتند به همین دلیل می خواهم  اطلاع رسانی درستی به مجمع نمایندگان استان انجام شود.

معاون امور جوانان به موضوع اعتبارات حوزه جوانان استان‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده؛ مدیران کل استان‌ها باید امکان تبدیل اجرای برنامه ها را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به وجود آورند همچنان که در این چند ماه اخیر به سمت فرهنگ سازی و آموزش در فضای مجازی رفتیم و در این زمینه موفق بوده ایم.

او تصریح کرد: از آنجایی که عمده اعتبارات ما به استان‌ها در قالب حمایت و کمک به برنامه ها و فعالیت‌های تشکل‌ها است، ضرورت دارد که گزارش های عملیاتی برنامه ها برای ارائه و پاسخ به نهادهای نظارتی حتما تهیه و به این معاونت ارسال شود.

تندگویان با اشاره به لزوم توسعه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج گفت: نیازی که دولت مدام به آن اشاره می کند و بنده هم تاکید دارم گسترش مراکز مشاوره تخصصی ازدواج است باوجود اینکه اکنون بالای 300 مرکز در سراسر کشور وجود دارد اما این تعداد کم است و باید با همت مدیران افزایش پیدا کند.

او افزود: همینطور انتظار دارم مدیران کل استانها جلساتی با مشاوران و روانشناسان این مراکز برگزار کنند و مشکلات آنها را بشنوند و در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند.

تندگویان با اشاره به استفاده از ظرفیت سمن های جوانان در امر ازدواج گفت: همه استان‌ها باید از ظرفیت سمن های جوان در حوزه ازدواج استفاده کنند و این افراد هم در کنار مشاوران قرار گیرند و پای کار بیایند.

او عنوان کرد: 26 استان کشور دارای مجمع خیرین هستند و درخواست من این است که مدیران کل یک جلسه با آنها برگزار کنند درواقع همانطور که وزیر ورزش و جوانان با خیرین دیدار داشتند، مدیران استانها هم با خیرین جلساتی برگزار کنند تا هم اندیشی صورت گیرد. 

تندگویان ادامه داد: خیرین در هفته ازدواج عملکرد بسیار درخشانی داشتند به طوری که در همین یک هفته، 8 هزار و 200 جهیزیه بین جوانان توزیع کردند که اتفاق بسیار خوبی بود.

او به دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا مجبور شدیم این انتخابات را هم به صورت مجازی برگزار کنیم که دستورالعمل آن را به استان‌ها ارسال کردیم و کاندیداها معرفی شدند و انشاالله این انتخابات به صورت الکترونیک در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

تندگویان اظهار داشت: برای این انتخابات از خود رئیس جمهور دعوت کردیم تا در بخش پایانی و اعلام اسامی منتخبین حضور داشته باشند که کارهای آن درحال انجام است.

او همچنین افزود: منتظر هستیم تا انتخابات مجمع ملی جوانان برگزار شود تا با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور پروانه ملی این مجمع هم صادر شود .

معاون امور جوانان در خصوص طرح سرباز مهارت نیز گفت: تنها دستگاهی بودیم که در این موضوع رییس ستاد کل نیروهای مسلح شخصا از اقدامات ما تقدیر کرد و برترین دستگاه کشوری در این موضوع بر اساس منویات مقام معظم رهبری شدیم.

او ادامه داد: برخی مشکلات در برخی استان‌ها در موضوع سرباز مهارت وجود دارد که باید با پیگیری مدیران کل استانی حل شود. ۱۵ مرداد ماه جلسه مجازی در این موضوع با استان‌ها و نیروهای مسلح داریم که امیدواریم مشکلات در آنجا حل شود. اگر در این موضوع هم به سمت آموزش مجازی برویم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

تندگویان همچنین به موضوع سه شنبه ها با جوانان اشاره کرد و گفت: این جلسات به بهانه شیوع کرونا در استانها تعطیل شده که از مدیران کل می خواهیم این جلسات به صورت مجازی و یا به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی حتما انجام شود.

تندگویان درمورد تشکیل خانه جوان اظهار کرد: براساس آن چیزی که دولت به ما ابلاغ کرده است و باید برمبنای آن پیش برویم این است که هر استانی خانه جوان ایجاد کند. 

او افزود: اگر هنوز خانه جوانی وجود دارد که استیجاری است حتما باید تبدیل به مالکیت شود و در این زمینه مدیران استان می توانند از بخش های حقوقی استفاده کنند.

او درخصوص سرباز ماهر گفت: از مدیران کل استان‌ها میخواهم حداقل تا 12 مردادماه استان به استان مشکلاتی که در موضوع سرباز ماهر در بحث هماهنگی نهاددهای نظامی، اعزام نیرو، فضای آموزش، تایید اساتید و... برای من ارسال کنید تا در حضور مسئولین مطرح کنم.

تندگویان تصریح کرد: آموزش تخصصی سرباز ماهر ورزش که مربیان ورزش انجام می دهند به عهده معاونت قهرمانی است بنابراین اعتبارات، مدل انجام، نظارت و... برعهده ما نیست بنابراین اگر استانی می خواهد این بخش سرباز ماهر ورزش را فعال کند باید با معاونت قهرمانی ارتباط بگیرد.

تندگویان درخصوص لزوم اخذ شناسه ملی توسط سمن های جوان گفت: اجباری برای اینکه سمن های جوانان شناسه ملی وزارت کشور را اخذ کنند نداریم اما اگر سمن ها این شناسه را دریافت نکنند، نمی توانند چشم داشتی درخصوص حمایت و کمک از وزارت ورزش و جوانان داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز