برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

رکود شکنی مرگ کرونایی در کشور/ تمدید محدودیت کرونایی تهران/ انسداد آزاد راه تهران- شمال/اجرای اعطای تسهیلات وام ودیعه مسکن

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۲۳:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۶۷۹۵
رکود شکنی مرگ کرونایی در کشور/ تمدید محدودیت کرونایی تهران/ انسداد آزاد راه تهران- شمال/اجرای اعطای تسهیلات وام ودیعه مسکن
در هفته گذشته با وجود کرونا و اخبار ناراحت کننده این ویروس کشنده حوزه اجتماعی با اخبار و وقایع دیگری هم روبه رو بود که مروری بر این اخبار خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

اخبار هفته: کماکان کرونا

طبق آماری که سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد شمار مبتلاین کرونا در کشور به 298909 نفر رسید که از این تعداد 16343 نفر در کشور جان باختند.

همچنین تعداد 259116 نفر از مبتلاین ویروس کووید 19 بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

رکود هفته: مرگ و میر کرونایی

طبق آمار رسمی که وزارت بهداشت در روز 7 مرداد اعلام کرد شمار قربانیان کرونا در کشور در طول 24 ساعت به تعداد 235 نفر رسید که از ابتدای ورود این ویروس به کشور بیشترین تعدادی مرگ روزانه بر اثر کرونا بود.

محدودیت هفته: تعطیلی برخی صنوف در تهران

در هفته گذشته طبق اعلام رسمی ستاد ملی مقابل با کرونا به علت خیز دوباره ابتلا به این ویروس در کشور، برخی صنوف پر ریسک پایتخت تعطیل شدند.

بر همین اساس علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کشور، در روز 7 مرداد از تمدید این محدودیت‌ها حداقل تا پایان هفته آینده خبر داد و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه، مجمع عمومی و تجمعات ممنوع اعلام شد.

طغیان هفته: گرما

در هفته گذشته تمامی استان های کشور افزایش دمای بی سابقه ای را تجربه کردند همچنین پایتخت نشینان شاهد گرمای 40 درجه سانتی گراد بودند.

واریزی هفته: یارانه معیشتی

سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها نهمین مرحله از یارانه معیشتی را یک روز زودتر و راس ساعت 24 روز پنجشنبه 9 مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

هشدار هفته: خاموشی برق

به دنبال افزایش بی‌سابقه مصرف برق در تهران و ضرورت همکاری هرچه بیشتر شهروندان به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، تهرانی ها این روزها شاهد دریافت پیامک‌هایی متفاوت همچون «هشدار! خاموشی احتمال قطعی برق در محدوده زندگی شما وجود دارد هستند.» بودند.

انسداد هفته: آزاد راه تهران- شمال

رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد: مسیر شمال به جنوب آزاد راه «تهران-شمال» حد فاصل استان البرز- تهران (قطعه یک) از صبح روز سه شنبه 7 مرداد تا اطلاع بعدی مسدود است.  مسدودی آزاد راه به علت درزگیری آزاد راه بوده و به محض اتمام عملیات عمرانی آزاد راه مسیر شمال به جنوب باز و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

ریخت و پاش هفته: ارائه سبد کالا به مددجویان

رئیس کمیته امداد از همکاری کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  از ارائه کالا به تمام مددجویان تحت حمایت امداد ویژه اعیاد قربان و غدیر خبر داد.

دستاورد هفته: تهیه بیش از 8 هزار جهیزیه در هفته ازدواج

 مدیرکل دفتر برنامه ریزی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در هفته ازدواج که از یک مرداد تا 7 مرداد را شامل می‌شد تعداد 8 هزار و 200 جهیزیه توسط خیرین ازدواج خریداری و به جوانان در آستانه ازدواج تحویل داده شد.

خبر خوب هفته: وام ودیعه مسکن

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره وام ودیعه اجاره مسکن گفت: ساز و کار اعطای این تسهیلات در قالب دستورالعملی که بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه می‌کنند اجرایی می‌شود، این وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده می‌شود.

او پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیونی عنوان و اظهار کرد: اقساط وام ۵۰ میلیونی برای تهرانی ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.

اصلانی نرخ سود این تسهیلات را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.

به گفته او، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و حقوق بگیران مشمول دریافت این وام می‌شوند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از هفته آینده اجرای تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند. بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

اصلانی تاکید کرد: مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند. همه مدارک نشان دهنده دارا بودن شرایط متقاضی باید در این سامانه بارگذاری شود که شامل عدم دریافت تسهیلات مسکن از سال ۸۹ بوده و از هیچ یک از تسهیلات دولتی وقت مسکن مانند خانه سازمانی استفاده نکرده باشند.

جهش یافته هفته: باز هم کرونا

عضو کمیته مشورتی علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: با افزایش شمار مبتلایان به نظر می‌رسد قدرت تکثیر ویروس افزایش ‌یافته است.

غم هفته: آتش‌نشان فداکار

در پی آتش سوزی یک مغازه در بازار شوش یک از پرسنل فداکار آتش نشانی تهران در حین ماموریت اطفا حریق این حادثه داخل چاه سقوط کرد و پس از انتقال به بیمارستان در گذشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز