نتایج آزمون دکتری چه زمانی اعلام می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۲:۳۶:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۷۰۳۶
نتایج آزمون دکتری چه زمانی اعلام می‌شود؟
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از ۲۴ هزار داوطلب آزمون دکتری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی برگزاری آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی شریف صورت گفت: آزمون دکتری از صبح امروز با شرکت تعداد ۱۷۹ هزار داوطلب آغاز شد که در ۶۰ شهرستان و ۱۴۳ حوزه امتحانی برگزار شد.

او در ادامه تصریح کرد: بر اساس گزارش های ارسالی آزمون در زمان خود آغاز شده است و تقریبا می توانم با اطمینان بالایی عنوان کنم که تمامی حوزه های امتحانی پروتکل های بهداشتی ابلاغی را بیشتر از آنچه که ما تصور می کردیم رعایت کردند و برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ما نیز در این زمینه ابتکاراتی را به خرج دادند که به تدریج کلیپ های آن منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد:  ظرفیت پذیرش داوطلبان دکتری آزمون امسال، در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و حدودا ۲۴ هزار ظرفیت پذیرش تعیین شده است که ۱۴ هزار آن مربوط به دانشگاه های دولتی و ۱۰ هزار نفر آن نیز به دانشگاه آزااد و غیردولتی اختصاص یافته است.

 خدایی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه اول شهریور اعلام شود و در دهه دوم شهریور داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند و به منظور انجام مصاحبه، به دانشگاه ها معرفی شوند.

او تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصاحبه دانشگاه ها برای داوطلبان به صورت مجازی انجام می گیرد و نیازی به حضور داوطلب در دانشگاه ها نیست.بنابراین با توجه به اینکه برنامه زمانی این مصاحبه ها فشرده تر خواهد شد ما تلاش می کنیم تا اواخر مهر ماه نتیجه قطعی این مصاحبه ها اعلام شود.

نظر شما