واکنش های مخاطبان برنا به گزارشی در خصوص برگزاری هر چه سریع تر کنکور؛

تو را به خدا کنکور را برگزار کنید

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۰۵:۰۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۷۱۹۴
تو را به خدا کنکور را برگزار کنید
مخاطبان برنا نسبت به یادداشت منتشر شده ای در خصوص برگزاری هر چه سریع تر کنکور واکنش های زیادی نشان دادند و به تعویق کنکور "نه" گفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی است که ویروس کرونا همه معادلات را دگرگون کرده و علاوه بر درگیر کردن جدی سلامت مردم، اسلحه اش را به سوی حوزه آموزش گرفته و حالا دنیا در یک چالش جدی است؛ در دنیای کرونا چگونه زندگی کنیم؟  

متولیان امر تا کنون تصمیمات زیادی در خصوص کاهش ریسک ابتلا گرفته اند و آموزش های زیادی به مردم در هر کوی و برزن داده اند و حال پس از 6 ماه دنیا به این نتیجه رسیده که باید با این موجود میکروسکپی زندگی کرد اما می توان همه دنیا را متوقف کرد تا این ویروس خودش بعد از 6 ماه، یک سال، دو سال ، نمی دانیم زمان نامشخص برود؟

در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، به سرعت مدارس تعطیل و بحث هایی مانند رعایت فاصله اجتماعی و ... در دستور کار قرار گرفت و پس از آن کنکور دکتری به تعویق افتاد. تصور اولیه بر آن بود این ویروس منحوس تا اردیبهشت ماه، بارش را ببندد و برود اما اوضاع پیچیده شد و دولت باید تصمیمات کلیدی می گرفت.

کرونا در بهترین حالت ممکن تا ماه های آینده با ما زندگی خواهد کرد و حالا که این نکته را می دانیم موضوع چگونگی ادامه آموزش به سرمایه های این کشور که حالا بلاتکلیف هستند مطرح است. برخی آموزش ها از راه دور و مجازی ممکن است. بسیاری از امتحانات بدین سبک با کیفیت های مختلف برگزار شد، اما با کنکور چه کنیم؟

دولت یازدهم پس از روشن شدن حدودی نحوه زندگی کووید 19 به سرعت تصمیم گرفت و مجال برای ابهام نداد. کنکور با رعایت همه پروتکل های بهداشتی باید برگزار شود.

پس از این تصمیم متقاضیان و خانواده هایشان به دو دسته تقسیم شدند؛ آن هایی که یک سال تمام برای شرکت در آزمون های سراسری بدون وقفه و در شرایط جنگ با کرونا تلاش کردند و آن هایی که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی گذراندند و حالا خواهان لغو کنکور شده اند! درخواستی که برایش هم هیچ راه حلی ندارند!! آنقدرها هم بلند فریاد می زنند که جوان کنکوری بینوا هر ساعت تصور می کند دستور لغو کنکور صادر می شود و استرس تمام تلاشش را به باد می دهد.

خبرگزاری برنا در این خصوص مطلبی با عنوان شش دلیل مهم برای برگزاری هرچه سریعتر کنکور منتشر کرد. در این یادداشت به مهم ترین دلایلی که بایستی هرچه سریعتر کنکور در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار شده تا نظام آموزش عالی کشور شامل خسارتهای عدم برگزاری آن نشود، تاکید شد.

کنکوری سرش در کتاب است نه موبایل

پس از انتشار این یادداشت متقاضیان کنکور و خانواده های آنان واکنش های زیادی نشان دادند و همگی خواستار برگزاری کنکور شده و با زبان بی زبانی گفتند که "جان مادرتان کنکور را زودتر برگزار کنید.". همچنین مخالفان و هشتک سازهای تعویق کنکور را نقد و عنوان کردند کنکوری های واقعی درس می خوانند و وقتی برای هشتگ سازی ندارند. 

به رنج کنکور ، تعویق آن را اضافه نکنید

مخاطبان برنا در اظهار نظرات خود نکات جالب توجهی از زوایای پنهان مخالفت با برگزاری کنکور را قید کردند.

یکی از این مخاطبین که خودش را "خسته" معرفی کرده بود نوشت: « ان شالله کنکور سریعتر برگزار بشه چون خیلی خسته شدم» و دیگری بیان کرد که « با سلام با شما خیلی موافقم شما را به خدا نگذارید زحمت های شبانه روزی یکساله امثال من برای کنکور به هدر برود به امید خدا کنکور را در مردادماه برگزار کنید. ما دانش آموزان پسر کنکوری را آواره نکنید برای سربازی هم دچار مشکل میشویم و هم آواره»!

متقاضی دیگر کنکور با نام محمد از نامعلوم بودن آینده گله مند بود و عنوان کرد که زحمت کشیده درس خوانده و کم خوابی کشیده است. و فرد دیگری ملتمسانه خواست به رنج کنکوری ها با تعویق آن اضافه نکنید. دیگران هم حرف های مشابهی زدند که از آن جمله می توان به "ما را درک کنید ما زحمات زیادی کشیده ایم. به جای سرگردانی ما اصول بهداشتی را رعایت کنید. اگر شما چندین ماه در خانه اید ما یک سال در خانه مانده ایم. نذر قرآن دارم تا کنکور بالاخره برگزار شود.  فردی که امسال کنکور نده، با حذف و اضافه های کتاب های درسی مواجه میشه. ما دیگر تحمل لغو یا تعویق آن را نداریم.  کسانیکه مخالف برگزاری کنکور هستند می توانند سال آینده شرکت کنند. وضعیت کرونا قابل پیش بینی نیست اگر کنکور به تعویق بیفتد ممکن است که اصلا نتوان آن را برگزار نمود و زحمات یکساله داوطلبان با هدر می رود. .کنکور هم جزئی از کل است. عده ای سنگ اندازی می کنند و در فضای مجازی بر این قضیه دامن زده. کنکوری الان سرش تو کتابه نه موبایل" اشاره کرد.

استرس تاخیر در کنکور از کرونا سخت تر است/ نه به تعویق

اما برخی از خانواده از فشار روانی خود و فرزندشان می گویند و در واکنش به این یادداشت برنا گفتند: « تشکر از نظر کارشناس شما کاملا نظرات درستی داده اید. خود من بچه کنکوری دارم ویک سال تمام دچار استرس و مشکلات زیادی شده ایم و فرزند بنده هم از وقتی که خبر لغو کنکور را شنیده شدیدا تحت فشار روحی و روانی قرار گرفته»، « استرسی که این تعویق ها داره به مراتب بدتر ازکروناست»

یکی از پدران متقاضیان نوشت:« عالی بود، خدا می داند داشتم دیوانه می شدم، چقدر هزینه مادی و معنوی کرده و چقدر سختی کشیده ام و فرزندم چقدر سختی کشیده تا به کنکور برسد. خدا رو خوش نمیاد که کنکور به وقت دیگری موکول شود. بچه های کوشای کنکوری افسرده می شوند.پس بهترین کار است که کنکور در اواخر مردادماه برگزار شود.»

در پایان عده دیگری که در این مدت زیاد سرگرم فضای مجازی نبودند با اعلام اعتراض به برخی خواسته ها ،مصمم بحث "نه به تعویق کنکور" را طرح کردند.

مشی درس خوانده ها را جدا کنید/ شرکت در کنکور اجباری نیست

اما برخی دیگر از متقاضیان طی نظراتی در  واکنش یادداشت خبرگزاری برنا در خصوص برگزاری کنکور به ارائه راه حل هم پرداختند.

«بهترین حالت ممکن برگزاری کنکور در دو مرحله هست، یکبار برای کسانی که حاضر هستند کنکور بدهند و سرباز هستند مثل بنده و آمادگی دارند و...،  یکبار هم برای کسانی که درخواست تعویق دارند تا زمان وضعیت سفید،  البته احتمال بهتر شدن وضعیت کرونا بسیار پایین است چرا که محرم رو در پیش داریم ....، هر کس هم که نمی تونه مسایل بهداشتی را رعایت کنه و نگران جونش هست امسال قید کنکور رو بزنه و خودشو برای سال های بعد آماده کنه چراکه شرکت در کنکور اجباری نیست»

آقای رئیس جمهور متشکریم

پدر یکی از دانش آموزان طی نظری مفصل نوشت:

«آفرین به رئیس جمهور فهیم و زحمتکش. اعضا محترم ستاد مقابله با کرونا و ریاست محترم سازمان سنجش و وزیر محترم علوم و نمایندگان محترم مجلس. مسئله کنکور بسیار مهم هست. چندین هزار نفر دانش آموز 12 سال زحمت کشیدند تا نتیجه بگیرند. حالا یه عده ای که درس نخوندند، مسافرتشان را رفته اند و تفریحاتشون را هم کرده اند قصد دارند به تعویق بیافتد که کار خداپسندانه ای نیست. دو خواهش دارم. اول اینکه کنکور به موقع برگزار گردد. دوم اینکه سهمیه ها را در این مدت کوتاه اصلاح کنید و وزیر محترم علوم و جنابعالی مستقیما" نظارت داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نشود. و خدای ناکرده بی عدالتی و پارتی بازی صورت نگیرد. دعای خیر پدر و مادرها پشت و پناه تان باد. لازم بذکر است با توجه به روند سرما در شهریورماه به بعد و بیماری‌های پیش رو در این فصل مطمئن باشید کار را سخت تر می‌کند. پس بهترین زمان الان هست که از دست ندهیم. بخدا سوگند همین افرادی که الان میگن تعویق، چند مدت دیگه دست از سر هیچکس برنمیدارن و می‌گویند خودتان لغو کردید. پس به هوش باشید. فرزند من در استرس شدید و وضع بحرانی بدی قرار گرفته و فکر می‌کند زحمات چندین ساله اش را دارید هدر می‌دهید. خدا را خوش نمی آید که در این روزها به جای آرامش اینجور عذاب روحی برای آنها ایجاد کنید. کار دست خودشان می‌دهند و پاسخگو خواهید بود. نماینده‌ های محترم مشکلات اقتصادی و دیگر مملکت رسیدگی به آنها از وظایف شماست لطفا"دست از سر کنکور بردارید و به آنها رسیدگی کنید. بیایید به جای تعویق راه حل و اصول بهداشتی در آزمون سالم را برقرار کنید تا هم دانش آموزان که آینده سازان مملکت هستند راضی باشند و هم خدا راضی باشد از دستتان. بدانید قطعا" همه شما روزی در مقطع کنکور سراسری قرار گرفته اید و با زحمات و استرس‌های آن و تلاش‌های دوازده ساله مدرسه آشنایی کامل دارید آیا می پذیرفتید که در همان سال که شما می بایست نتیجه بگیرید. تعویق و یا کنسل گردد. خدا را در نظر بیاورید.»

فرد دیگری در ادامه این نظرات عنوان کرد:

« بالاخره جرات شرح وضعیت پیدا شد.متحمل شدن شرایط سخت استرس‌زای قبل کنکور و جابه‌جایی مدام فقط برای کسانی نفع رسان بود که در آخرین مراحل قصد امتحان پیدا کرده بودند و گرنه از زمان پیدایش این بیماری چیزی تغییر مثبت نداشته که باز هم منتظر انضمام آنفولانزا و دیگر بیماری ها به کرونا شویم.

تضمینی نیست در این مدت کنکوری ها به بیماری دچار نشوند و تلاش یکساله آنها بر باد نرود.به علاوه که آزمون هایی چون سوادآموزی و غیره تعداد کمی نداشتند و برگزار شدند.بسیاری را در جمع شلوغ دوستان خود بدون ماسک و رعایت بهداشت لازم می بینم که مخالف برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.مشخص نیست این حزب باد از کجا می آید اما دادن کنکور اجباری نیست و آنها که امید دارند سال بعد یا بعدتر یا هروقت بیماری برود کنکور دهند بدانند واکسنی وجود ندارد و تمام دنیا درگیرند و چنین چیزی شاید سبک زندگی روزمره شود! چنانچه به این میزان از سلامت خود لرزانند از جمع های شلوغ و رفت وآمدشان بپرهیزید و در کنکور هم شرکت نکنند اما کار دیگران را مختل نکنند.ما فرسوده ایم.خانواده و نزدیکان کنکوری ها خسته ،فرسوده و نگرانند. توان انتقاد را هم گرفته اند این قشون کشان لغو کنکور از ما، اگر هم بگویی میخواهم برگزار شود به شعورت توهین می کنند باشد که برگزار شود»

کنکوری های واقعی برگزاری آزمون را می خواهند نه هشتک بازی

افرادی در فضای مجازی فریاد تعویق راه انداخته اند، این روزها سر در موبایل می خواهند کم کاری های خود را جبران تا بدین ترتیب فرصت دوباره برای خواندن احتمالی دروس پیدا کنند اما بیشتر افرادی که در این یادداشت اظهار نظر کرده اند یا خانواده دانش آموزان بوده اند که نگرانی فرزند خود را می بینند و یا پسرانی هستند که استرس سربازی امانشان را بریده است و نمی دانند امسال به دانشگاه می روند یا سربازی! و راه بیان خواسته هایشان را در این شرایط که وقت برایشان طلا است را به سریع ترین حالت ممکن اعلام می کنند.

 در هر صورت متقاضیان واقعی کنکور پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و این روزها سر در کتاب دارند نه موبایل!

نظر شما
نظرات
زهره
|
-
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
سلام.... من به عنوان یک مادر از مسئولان محترم میخواهم با سرنوشت و آینده ی بچه های کنکوری بازی نکنند.... بیشتر از این استرس لغو یا تعویق کنکور را به روح و روان بچه ها اضافه نکنند......کنکور به خودی خود دارای استرس و نگرانی زیادی هست تو را به خدا شما بیشترش نکنید....کنکور را با رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن سلامت بچه ها برگزار کنید......این خواست اکثر بچه های کنکوری است ...... با تشکر ....
ی کنکوریه خسته
|
-
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
این چ وضعشه مملکت افتاده دست کیا.بابا شما اصن حال مارو میفهمین ؟؟خسته شدیم برگزار کنین تموم شه فقط اه.
کاکویی
|
-
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
شما را بخدا با این همه استرس حداقل بابت به تعویق انداختن کنکور استرس برایمان ایجاد نکنید بیش از یکسال در اتاق دربسته تلاش میکنیم تا نتیجه را ببینیم دیگه کنکور راتعویق نندازین
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
مطمینا تعویق کنکور صدای مافیای کنکور هست که از این وضعیت منتفع میگردد وگرنه دانش آموزی که مشغول درس خواندن است هیچ سر و صدایی ندارد حتی بعضی از موسسات دانش آموزان و بقیه اقشار را تحریک می کنند که سر و صدای تعویق کنکور راه بیندازید
مادر
|
-
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
لطفا كنكور بر گزار كنيد نمي دونم دو نماينده تهران چرا بدون مطالعه يك ماهه اعصاب ما و فرزندانمونو بهم ريختند اگه خودشون فرزند پشت كنكوري پسر داشتن ويكسال شبانه روز درس مي خوند وما به خاطر اين بچه چه قبل از كرونا وچه بعد از خانه در نيامديم باز هم پرچم دار ميشدند بوقتش از اين دو نماينده شكايت خواهم كرد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز